Automobilka Ford si podle všeho nechala patentovat praktický nosič dvou jízdních kol, který bude zabudován v nárazníku vašeho vozu. Na snímcích z patentového úřadu je tímto nosičem vybaven dokonce i sportovní Ford Mustang
Automobilový průmysl poslední dobou přinesl řadu nových řešení, která jsou skutečně praktická, originální a hlavně funkční. Svou troškou do mlýna se však nyní rozhodl přispět i Ford, který si nechal patentovat speciální držák na dvě jízdní kola, s jehož montáží se už nikdy nebudete muset namáhat.
Podle 4 snímků tohoto patentu by totiž nosič na jízdní kola měl být zabudován přímo v karoserii vozu, přičemž kdyby se nepoužíval, nebyl by vůbec vidět. Nosič má totiž podobu dvou teleskopických trubek, které mohou být většinu času ukryty v zavazadelníku a nebudou rušivým elementem na voze. V případě potřeby však teleskopické tyče vytáhnete a získáte tak praktický prostor k převozu dvou jízdních kol.
Ačkoliv je na dokumentaci k patentu, který byl podán 6. června, vyobrazen sportovní Ford Mustang, je mnohem pravděpodobnější, že tyto nosiče budeme potkávat na větších rodinných vozech typu MPV či SUV.
Zatím však není jisté, zda se tento systém na trh vůbec dostane. Pokud se tak ale stane bezpochyby se bude jednat o zajímavý prvek příplatkové výbavy. Potencionální zákazníky v ČR však nejspíš bude trápit nutnost mít viditelnou RZ. To ale předbíháme dobu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?