Automobilka Ford si podle všeho nechala patentovat praktický nosič dvou jízdních kol, který bude zabudován v nárazníku vašeho vozu. Na snímcích z patentového úřadu je tímto nosičem vybaven dokonce i sportovní Ford Mustang
Automobilový průmysl poslední dobou přinesl řadu nových řešení, která jsou skutečně praktická, originální a hlavně funkční. Svou troškou do mlýna se však nyní rozhodl přispět i Ford, který si nechal patentovat speciální držák na dvě jízdní kola, s jehož montáží se už nikdy nebudete muset namáhat.
Podle 4 snímků tohoto patentu by totiž nosič na jízdní kola měl být zabudován přímo v karoserii vozu, přičemž kdyby se nepoužíval, nebyl by vůbec vidět. Nosič má totiž podobu dvou teleskopických trubek, které mohou být většinu času ukryty v zavazadelníku a nebudou rušivým elementem na voze. V případě potřeby však teleskopické tyče vytáhnete a získáte tak praktický prostor k převozu dvou jízdních kol.
Ačkoliv je na dokumentaci k patentu, který byl podán 6. června, vyobrazen sportovní Ford Mustang, je mnohem pravděpodobnější, že tyto nosiče budeme potkávat na větších rodinných vozech typu MPV či SUV.
Zatím však není jisté, zda se tento systém na trh vůbec dostane. Pokud se tak ale stane bezpochyby se bude jednat o zajímavý prvek příplatkové výbavy. Potencionální zákazníky v ČR však nejspíš bude trápit nutnost mít viditelnou RZ. To ale předbíháme dobu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.