Většina asistenčních systémů usnadňuje řidičům řízení v každodenním provozu a nabízí maximální možný komfort. Existují však také systémy, které se aktivují až ve výjimečných situacích. Mohou přitom poskytovat ochranu jak cestujícím, tak i ostatním účastníkům silničního provozu.
Mezi tyto systémy patří druhá generace asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“. Tento asistent využívá funkce systémů „Lane Assist“ (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „ACC“ (adaptivní tempomat), „Side Assist“ (asistent pro změnu jízdního pruhu) a „Park Assist“ (automatizované řízení pro zaparkování vozidla) a v rámci svých systémových limitů je schopen vozidlo v případě nouze bezpečně zastavit.
Konkrétně to znamená, že „Emergency Assist“ sleduje aktivity řidiče (ovládání pedálů plynu a brzdy i volantu) a pomáhá v rámci systémových limitů předcházet nehodám, nebo alespoň minimalizovat následky kolize. Pokud řidič neprojevuje aktivitu, je vyzván akustickými a vizuálními signály k tomu, aby se začal věnovat řízení, což je ještě umocněno náhlým a krátkým, nekomfortním přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, začne systém vozidlo plynule zpomalovat až do úplného zastavení a upozorní ostatní účastníky silničního provozu zapnutím výstražných ukazatelů. Adaptivní tempomat ACC přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist udržuje vozidlo ve svém jízdním pruhu. Stojící vozidlo je následně zabezpečeno automatickou aktivací elektronicky řízené parkovací brzdy.
Asistent pro stav nouze, „Emergency Assist“, pro vozy Volkswagen získal ocenění „Německá cena za mobilitu 2017“. Stefan Gies, vedoucí vývoje podvozků značky Volkswagen, při převzetí ocenění prohlásil: „Emergency Assist je důležitým příspěvkem ke snižování počtu nehod. Neustálým zdokonalováním našich asistenčních systémů se nám daří určovat směr vývoje k mobilitě budoucnosti. Toto ocenění je uznáním kompetencí a mimořádného úsilí našeho vývojového týmu.“
Nejnovější generace systému Emergency Assist nabízí další zvýšení bezpečnosti. Pokud řidič nereaguje na signály, začne asistent vozidlo v rámci svých systémových limitů nejen brzdit, ale také řídit. Umožní-li to dopravní situace, přejede vozidlo do jízdního pruhu zcela vpravo. Kromě již zmíněných akustických i vizuálních upozornění a náhlého přibrzdění přitáhne předpínač bezpečnostní pás. Toto opatření slouží rovněž k upozornění řidiče a navíc zajistí jeho tělo v bezpečné poloze.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.