Když společnost Tesla vstoupila na trh s automobily, změnila nejen pohled na elektromobilitu, ale i na možnosti automobilů. Kromě řady vyspělých technických funkcí však Tesla přinesla i zcela nový přístup k servisu vozů.
Automobilka Tesla hrdě oznámila, že první vozy Tesla Model 3 by se k zákazníkům měly dostat již 28. července. Kromě toho se však na veřejnost dostávají i informace o možných úpravách výkonu stávajících řad automobilů.
Přesněji řečeno, podle informací z webu Electrek, by mělo jít o kombinaci úpravy software a zřejmě i menšího zásahu do techniky samotného automobilu, díky čemuž by mohlo dojít ke zlepšení akcelerace až o 1,2 vteřiny.Vzhledem k rozsahu úprav je však pravděpodobné, že s lepšími výkony se setkáme jen u nově vyrobených vozů.
Za připomenutí však stojí i schopnost automobilky opravovat/upravovat vozy na dálku prostřednictvím aktualizací. Pro stávající majitele tak stále existuje alespoň malá šance, že zrychlí i jejich vozy. Pojďme se ale podívat, o jaká čísla se jedná.
Základní varianta Tesly Model S 75 by měla být schopna zrychlit z 0 na 60 mph (0-97 km/h) místo původních 5,5 vteřiny za 4,3 vteřiny. Model S 75SD by se měl dostat na hodnotu 4,2 vteřiny, přičemž v původní podobě dosahoval hodnot 5,2 vteřiny a model S100D by měl akceleraci zvládnout za 4,1 vteřiny, tedy rychleji o cca 0,1 vteřiny.
Aktualizace však nezapomněla ani na Model X, kde základní varianta 75D nyní zvládne akcelerovat z 0 na 60 mph (0-97 km/h) za 4,9 vteřiny, což je oproti původním šesti vteřinám velký posun. Zrychlení modelu X 100D bude nyní rychlejší o půl vteřiny, což z hodnoty 5,2 vteřiny učiní mnohem příjemnější čas 4,7 vteřiny.
Kromě úprav výkonu by ovšem mělo dojít i na praktické úpravy. Minimálně v případě modelu X se hovoří o nových možnostech v 7-místném provedení.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?