Když společnost Tesla vstoupila na trh s automobily, změnila nejen pohled na elektromobilitu, ale i na možnosti automobilů. Kromě řady vyspělých technických funkcí však Tesla přinesla i zcela nový přístup k servisu vozů.
Automobilka Tesla hrdě oznámila, že první vozy Tesla Model 3 by se k zákazníkům měly dostat již 28. července. Kromě toho se však na veřejnost dostávají i informace o možných úpravách výkonu stávajících řad automobilů.
Přesněji řečeno, podle informací z webu Electrek, by mělo jít o kombinaci úpravy software a zřejmě i menšího zásahu do techniky samotného automobilu, díky čemuž by mohlo dojít ke zlepšení akcelerace až o 1,2 vteřiny.Vzhledem k rozsahu úprav je však pravděpodobné, že s lepšími výkony se setkáme jen u nově vyrobených vozů.
Za připomenutí však stojí i schopnost automobilky opravovat/upravovat vozy na dálku prostřednictvím aktualizací. Pro stávající majitele tak stále existuje alespoň malá šance, že zrychlí i jejich vozy. Pojďme se ale podívat, o jaká čísla se jedná.
Základní varianta Tesly Model S 75 by měla být schopna zrychlit z 0 na 60 mph (0-97 km/h) místo původních 5,5 vteřiny za 4,3 vteřiny. Model S 75SD by se měl dostat na hodnotu 4,2 vteřiny, přičemž v původní podobě dosahoval hodnot 5,2 vteřiny a model S100D by měl akceleraci zvládnout za 4,1 vteřiny, tedy rychleji o cca 0,1 vteřiny.
Aktualizace však nezapomněla ani na Model X, kde základní varianta 75D nyní zvládne akcelerovat z 0 na 60 mph (0-97 km/h) za 4,9 vteřiny, což je oproti původním šesti vteřinám velký posun. Zrychlení modelu X 100D bude nyní rychlejší o půl vteřiny, což z hodnoty 5,2 vteřiny učiní mnohem příjemnější čas 4,7 vteřiny.
Kromě úprav výkonu by ovšem mělo dojít i na praktické úpravy. Minimálně v případě modelu X se hovoří o nových možnostech v 7-místném provedení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?