Díky neustále rostoucím teplotám a stále klesajícím cenám ojetin se v poslední době objevuje na silnici stále více vozů se staženou střechou. Pokud o koupi jednoho takového přemýšlíte i vy, mohlo by vás zajímat pár informací, které se k těmto vozům váží.
Nárůst popularity kabrioletů zaznamenávají takřka v celém světě, proto tomuto tématu věnují pozornost i v zahraničí. My pro vás máme video z YouTube kanálu carwow, kde divákům představují 10 faktů spojených s nákupem či vlastnictvím kabrioletu. Na video se samozřejmě můžete podívat na konci článku, my jsme z něj však vytáhli jen to nejdůležitější.
Hned na začátku se rozebírá označení, neboť angličtina zná pro vozy se stahovací střechou výrazy Cabriolet a Convertible - přičemž obojí značí totéž. Zajímavější jsou vozy kategorie Roadster - tedy vozy se dvěma sedadly a stahovací střechou. Některá sportovní vozidla této koncepce bývají také označována jako "Spider". Kromě 2 a 4 místných kabrioletů si však můžete koupit i off-road kabriolet, jako je třeba Range Rover Evoque.
Co se pohonných jednotek týče, k dispozici jsou benzínové i naftové motory, ovšem vzhledem k otevřené kabině se doporučují spíše ty benzínové. Jsou kultivovanější, méně hlučné a nabídnou lepší zážitek z jízdy. Volit můžete i mezi střechami: látkovou nebo pevnou stahovací.
Zatímco látkové střechy bývají z několika vrstev materiálu, což má zaručit tepelnou i zvukovou izolaci, pevné střechy jsou z kombinace skla, plechu atd. Zatímco plátěná střecha je lehčí ale hůře izoluje, pevná střecha nabídne komfort klasického kupé za cenu vyšší váhy a nákladnějšího servisu v případě potíží.
Omezený prostor pro zavazadla je pak v případě kabrioletů něčím, s čím se zkrátka musíte smířit. Některé vozy umí v případě natažené střechy nabídnout poměrně slušný prostor, jakmile však střechu stáhnete, budete limitováni. Totéž platí i pro cestující na zadních sedadlech, pokud jimi je vůz vybaven. Sedadla nabízejí méně prostoru a sedák jsou jinak skloněna.
Jízdní vlastnosti kabrioletů bývají o něco horší. Chybějící střecha snižuje tuhost celého vozu, což se může projevit na rozbitých silnicích. Zároveň tyto vozy nezrychlují tak mrštně, jako jejich ekvivalenty s pevnou střechou. Za to může většinou váha, kterou přidávají extra výztuhy v prazích, dveřích a podlaze. A vyšší váha s sebou přináší ještě jedno negativum: vyšší spotřebu.
Přidaná hmotnost má však i svá pozitiva - vyšší bezpečnost. Díky vyztuženému rámu čelního skla, teleskopickým obloukům za sedačkami a výztuhám v celém voze jsou kabriolety ve srovnání se staršími modely skutečně bezpečné.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.