K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

-mao / AutoRoad.cz, 20. června 2017, 16:38 Aktualizováno 20.6.2017, 16:42 Google+

Automobilka Tatra ve své historii vytvořila mnoho zajímavých nebo unikátních strojů. Jedním z nich se stala i speciální hasičská cisterna Tatra Wildfire, která měla sloužit v nehostinných oblastech světa, včetně USA. Nakonec však skončila zapomenuta na letišti v JAR

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 20.06. 21:37) Napište svůj názor
Tatra Wildfire

Tatra Wildfire | foto: facebook

Sdílejte článek

Hasičský speciál Tatra Wildfire vznikl koncem devadesátých let díky spolupráci automobilky Tatra a společnosti THT Polička, která se zabývá výrobou a úpravou nástaveb hasičských vozů. Jeho hlavním účelem měla být schopnost zasáhnout v nepřístupném terénu a složitých klimatických podmínkách.

Jako podvozek vozu byl zvolen model Tatra 816 6ZVR86 8×8.1R, jinak známý jako LIWA. Nástavbu zhotovila výše zmíněná společnost THT Polička. Označení automobilu znělo: CAS K 36 Wildfire

Aby byl vůz schopen přepravit velké množství vody napříč složitým terénem v těžkých klimatických podmínkách, byl pod jeho kapotu usazen německý osmiválec DEUTZ o výkonu 400 kW (544 k) o objemu 15.874 ccm. Díky chlazení kapalinou byl tento motor schopen pracovat až při teplotách 50° C. Pro snadnou manipulaci a větší šanci úspěchu v USA dostal vůz automatickou šestistupňovou převodovku Twin Disc, která byla zabudována přímo do jeho centrální roury.

Díky jejímu použití si Tatra zachovala skvělé jízdní vlastnosti i přijatelný komfort na silnici i v terénu. Osové a mezinápravové diferenciály byly vybaveny uzávěrkami. V sériovém stavu byl vůz pro co nejlepší vlastnosti vybaven pneumatikami Michelin 16.00 R 20 XZL. Všechna kola navíc disponovala centrálním dofukováním.

Konstrukce s pohonem 8x8 umožňovala velké zatížení, díky čemuž cisterna pojala 11.000 litrů vody a 500 litrů pěnidla. Posádka byla limitována maximálně 3 osobami, přičemž třetí sedadlo bylo pouze nouzové. I přes své rozměry, kapacitu a váhu takřka 30 tun měla Tatra skvělé jízdní vlastnosti. Maximální rychlost činila až 115 km/h  a její stoupavost byla omezena pouze přilnavostí pneumatik.

Ačkoliv Tatra převážela i hadice pro klasické hašení, její hlavní zbraní byla dálkově ovládaná proudnice o průtoku 570 až 4500 l/min s dostřikem až 65 metrů. K vlastní ochraně vozů slouží 3 trysky v přední a 3 trysky v zadní části.

Po svém vzniku byl vůz testován na několika kontinentech. Podle webu Požáry.cz například v USA prošel testy na výbornou, pro místní hasiče však nebyl dostatečně pochromovaný, červený a "americký". Po několika dalších testech došlo i na testování v Jihoafrické republice, kde jediná vyrobená Tatra Wildfire napevno zakotvila na místním letišti Wonderboom ve městě Pretoria. Poslední její fotky pochází z roku 2011. Ačkoliv jsme se pokoušeli kontaktovat i tamní záchrannou službu s dorazem na další osud vozu, odpovědi se nám však nedostalo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 20.06.2017 21:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Unikátní Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

Pokuty z dovolené vás dostihnou i v Česku, po čem jdou policisté nejvíc?

Spirit of Ecstasy

Ikonická soška na kapotě Rolls-Royce? Její tajemný příběh skončil tragicky

Exkluzivní česká edice „zlatých“ vozů BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT bude vydražena na dobročinné účely nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.

Unikátní zlatá BMW pro český trh? Starlight Edition nenechá žádného sběratele chladným

Některé části interiéru jedinečného hybridního Volva XC60 T8 byly vyrobeny z recyklovaných plastů

Recyklací za spásu automobilového průmyslu? Volvo opět překvapilo neotřelým přístupem

Koncept Astra-Gnome měl představovat vizi automobilového průmyslu po roce 2000

Autem na nákup i do vesmíru? Astra-Gnome byl vizí budoucnosti z roku 1956

Mohutně upravené Subaru BRZ s českými značkami se prohánělo ulicemi Monaka

Český "zabiják Ferrari"? Upravený drsňák ukrývá pod kapotou 580 koní

reklama
reklama

Doporučujeme

Fiat 1100 v úpravě od Carrozzeria Coriasco

Tento Fiat 1100 vypadá jako loď, plavat ho ale nenaučili

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  2. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  3. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  4. Japonská kopie legendárního Humvee? Mega Cruiser je dodnes největším SUV Toyoty

  5. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

  6. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud