Automobilka Volvo se stala v posledních desetiletích synonymem bezpečí na silnicích. U jednoho z nejoblíbenějších modelů se však začaly objevovat problémy s bezpečnostními pásy v třetí řadě sedadel.
Ačkoliv obdržel model XC90 nejvyšší možné hodnocení v crashtestech několika agentur, objevují se u něj problémy s bezpečnostními pásy, kvůli kterým musela automobilka vyhlásit již třetí svolávací akci.
Na konci minulého roku byly některé vozy XC90 svolávány poprvé. Spolu s nimi však byly svolávány i modely S60, V60 a S90 - svěchny kvůli stejnému problému s bezpečnostními pásy. Druhá svolávací akce proběhla začátkem tohoto roku a účastnily se jí vozy XC90, S90 a V90, tentokrát se však jednal o boční airbagy. Poslední svolávací akce však probíhá v těchto dnech a stojí za ní další problémy s bezpečnostními pásy.
Důvodem poslední svolávací akce by měla být součástka zvaná "Micro Gas Generator", která je součástí navíječe pásu ve třetí řadě sedadel. Podle informací zveřejněných webem CarScoops hrozí uvolnění této součástky, což by v případě nehody mohlo vést k vážným zraněním.
Prozatím máme informace jen o tom, že se problém týká pouze cca 1,300 vozidel prodaných v USA. Ty mají být svolány do místních servisů automobilky Volvo, aby byla součástka zkontrolována a případně vyměněna. V případě vozů Volvo XC90, prodaných na území České republiky, se jedná o pouhých 6 vozidel, která již byla techniky zkontrolována. V rámci celé Evropy by se pak mělo jednat jen o podobně malý počet vozidel.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?