Automobilka Volvo se stala v posledních desetiletích synonymem bezpečí na silnicích. U jednoho z nejoblíbenějších modelů se však začaly objevovat problémy s bezpečnostními pásy v třetí řadě sedadel.
Ačkoliv obdržel model XC90 nejvyšší možné hodnocení v crashtestech několika agentur, objevují se u něj problémy s bezpečnostními pásy, kvůli kterým musela automobilka vyhlásit již třetí svolávací akci.
Na konci minulého roku byly některé vozy XC90 svolávány poprvé. Spolu s nimi však byly svolávány i modely S60, V60 a S90 - svěchny kvůli stejnému problému s bezpečnostními pásy. Druhá svolávací akce proběhla začátkem tohoto roku a účastnily se jí vozy XC90, S90 a V90, tentokrát se však jednal o boční airbagy. Poslední svolávací akce však probíhá v těchto dnech a stojí za ní další problémy s bezpečnostními pásy.
Důvodem poslední svolávací akce by měla být součástka zvaná "Micro Gas Generator", která je součástí navíječe pásu ve třetí řadě sedadel. Podle informací zveřejněných webem CarScoops hrozí uvolnění této součástky, což by v případě nehody mohlo vést k vážným zraněním.
Prozatím máme informace jen o tom, že se problém týká pouze cca 1,300 vozidel prodaných v USA. Ty mají být svolány do místních servisů automobilky Volvo, aby byla součástka zkontrolována a případně vyměněna. V případě vozů Volvo XC90, prodaných na území České republiky, se jedná o pouhých 6 vozidel, která již byla techniky zkontrolována. V rámci celé Evropy by se pak mělo jednat jen o podobně malý počet vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.