Euro NCAP ohodnotil bezpečnost nového Nissanu Micra čtyřmi hvězdičkami. Verze doplněné o další inteligentní technologie získaly maximální počet pěti hvězdiček.
Všechny modely Nissan Micra jsou vybaveny systémem inteligentního nouzového brzdění (IEB), tedy technologií, která dokáže rozpoznat, že vůz vpředu zpomaluje či zastavuje, a automaticky zabrzdit.
S ohledem na vzájemnou rychlost vozidel tak může zabránit srážce, nebo alespoň omezit její následky. Vybavení nového Nissanu Micra tímto systémem pomohlo získat v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků hodnocení, které v kombinaci s hodnocením v kategoriích bezpečnosti dospělých cestujících, dětské bezpečnosti a bezpečnosti chodců přineslo celkové čtyřhvězdičkové skóre.
Nová Micra však nabízí i bezpečnostní sadu Safety Pack a Safety Pack Plus, které jsou k dispozici volitelné v závislosti na úrovní výbavy vozu. Systém bezpečnostního nouzového brzdění IEB je zde doplněn technologií rozpoznávání chodců a výbava vozu navíc zahrnuje vůbec poprvé v segmentu hatchbacků segmentu B inteligentní systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu (ILI).
Při každé aktivaci systému ILI – například při přejetí středové čáry na vozovce – lehce zavibruje volant. Podle právě požadovaného směru jízdy systém uvede v potřebné síle v činnost jednotlivé brzdy a navede řidiče plynule zpět do správného pruhu.
Když Euro NCAP přihlédl k těmto funkcím, přispěla bezpečnostní sada Safety Pack Plus k nejvyššímu hodnocení v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků a nový Nissan Micra dosáhl celkového ohodnocení pěti hvězdičkami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.