Euro NCAP ohodnotil bezpečnost nového Nissanu Micra čtyřmi hvězdičkami. Verze doplněné o další inteligentní technologie získaly maximální počet pěti hvězdiček.
Všechny modely Nissan Micra jsou vybaveny systémem inteligentního nouzového brzdění (IEB), tedy technologií, která dokáže rozpoznat, že vůz vpředu zpomaluje či zastavuje, a automaticky zabrzdit.
S ohledem na vzájemnou rychlost vozidel tak může zabránit srážce, nebo alespoň omezit její následky. Vybavení nového Nissanu Micra tímto systémem pomohlo získat v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků hodnocení, které v kombinaci s hodnocením v kategoriích bezpečnosti dospělých cestujících, dětské bezpečnosti a bezpečnosti chodců přineslo celkové čtyřhvězdičkové skóre.
Nová Micra však nabízí i bezpečnostní sadu Safety Pack a Safety Pack Plus, které jsou k dispozici volitelné v závislosti na úrovní výbavy vozu. Systém bezpečnostního nouzového brzdění IEB je zde doplněn technologií rozpoznávání chodců a výbava vozu navíc zahrnuje vůbec poprvé v segmentu hatchbacků segmentu B inteligentní systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu (ILI).
Při každé aktivaci systému ILI – například při přejetí středové čáry na vozovce – lehce zavibruje volant. Podle právě požadovaného směru jízdy systém uvede v potřebné síle v činnost jednotlivé brzdy a navede řidiče plynule zpět do správného pruhu.
Když Euro NCAP přihlédl k těmto funkcím, přispěla bezpečnostní sada Safety Pack Plus k nejvyššímu hodnocení v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků a nový Nissan Micra dosáhl celkového ohodnocení pěti hvězdičkami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.