Euro NCAP ohodnotil bezpečnost nového Nissanu Micra čtyřmi hvězdičkami. Verze doplněné o další inteligentní technologie získaly maximální počet pěti hvězdiček.
Všechny modely Nissan Micra jsou vybaveny systémem inteligentního nouzového brzdění (IEB), tedy technologií, která dokáže rozpoznat, že vůz vpředu zpomaluje či zastavuje, a automaticky zabrzdit.
S ohledem na vzájemnou rychlost vozidel tak může zabránit srážce, nebo alespoň omezit její následky. Vybavení nového Nissanu Micra tímto systémem pomohlo získat v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků hodnocení, které v kombinaci s hodnocením v kategoriích bezpečnosti dospělých cestujících, dětské bezpečnosti a bezpečnosti chodců přineslo celkové čtyřhvězdičkové skóre.
Nová Micra však nabízí i bezpečnostní sadu Safety Pack a Safety Pack Plus, které jsou k dispozici volitelné v závislosti na úrovní výbavy vozu. Systém bezpečnostního nouzového brzdění IEB je zde doplněn technologií rozpoznávání chodců a výbava vozu navíc zahrnuje vůbec poprvé v segmentu hatchbacků segmentu B inteligentní systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu (ILI).
Při každé aktivaci systému ILI – například při přejetí středové čáry na vozovce – lehce zavibruje volant. Podle právě požadovaného směru jízdy systém uvede v potřebné síle v činnost jednotlivé brzdy a navede řidiče plynule zpět do správného pruhu.
Když Euro NCAP přihlédl k těmto funkcím, přispěla bezpečnostní sada Safety Pack Plus k nejvyššímu hodnocení v kategorii bezpečnostních asistenčních prvků a nový Nissan Micra dosáhl celkového ohodnocení pěti hvězdičkami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?