V posledních měsících jsme se stali svědky několika teroristických útoků, při kterých útočníci použili jako zbraň nákladní vůz. V budoucnu by ale takovému zneužití mohly zabránit systémy autonomního nouzového brzdění (AEB), které se postupně stávají standardní součástí výbavy nových vozidel.
Systémy automatického nouzového brzdění, zkráceně AEB (Autonomous Emergency Braking), mají velký potenciál zachraňovat lidské životy nejen během klasických dopravních situací, ale i během pokusu o spáchání teroristického útoku. Podle teorie, kterou zveřejnil Telegrap, by mohly podobné systémy zabránit celému sobotnímu útoku, který se odehrál v Londýně.
Systémy AEB fungují na jednoduchém principu. V přední části vozu je umístěn jeden nebo více senzorů, které sledují prostor před sebou. Pokud v tomto prostoru zaznamenají jakoukoliv překážku, upozorní na to řidiče. Pokud řidič nereaguje, začne systém automaticky brzdit, aby srážku odvrátil, nebo alespoň minimalizoval její následky. U těchto senzorů navíc nerozhoduje jaký předmět se před vozem nachází - stejně reagují na člověka i vozidlo.
Systém AEB už se navíc během jednoho teroristického útoku osvědčil a pomohl minimalizovat následky. Když se během prosince minulého roku pokusil útočník najet mezi nakupující na vánočních trzích v Berlíně, byl to právě systém AEB, který zabránil mnohem větším ztrátám na životech. V prvních chvílí útoku byl zřejmě systém deaktivován naplno sešlápnutým plynovým pedálem, po prvním nárazu ale systém převzal kontrolu nad brzdami a nákladní vůz Scania R450 zastavil.
Vůz Renault Master, který byl použit během sobotních útoků v Londýně byl ale vybaven jen systémem "Brake Assist", který posiluje brzdný účinek a pomáhá vůz zastavit dříve. K jeho aktivaci ale musí řidič sešlápnout brzdový pedál. Pokud by byl Renault Master vybaven systémem AEB, pravděpodobně by se zastavil již po prvním zaznamenaném nárazu.
Ačkoliv někteří lidé před autonomními vozy varují a upozorňují na možnost jejich ovládnutí na dálku a následnému zneužití, systém autonomního brzdění patří k systémům, které mají potenciál zachraňovat lidské životy před dopravními haváriemi i teroristickými útoky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.