Před uvedením do provozu musí všechny automobily projít sérií náročných zkoušek, které prokáží jak na to je vůz s kvalitou, komfortem, výdrží i bezpečností. Takovému testování se nevyhnula ani Škoda Felicia a my si to teď můžeme připomenout.
Škoda Felicie je sice v očích mnohých pouze silně faceliftovaným Favoritem, přesto si získala oblibu tisíců řidičů doma i v zahraničí. Oproti Favoritu totiž nabízela vyšší bezpečnost, líbivější design, hodnotněji působící interiér i výbavu, o které doteď mnoho lidí ani netuší. Felicia totiž byla dostupná i s takovými prvky výbavy, jako klimatizace, palubní počítač, boční airbag nebo vyhřívaná sedadla.
Vraťme se ale zpět k otázce testování. Na internetu se nám podařilo najít starší video, na kterém se prototyp Felicie prohání po testovacím areálu mladoboleslavské automobilky. Kromě jízdy po nezpevněné cestě je vidět Felicia i během několika skoků, úhybných manévrů, jízdě po různých typech povrchu i nárazu do nízké překážky i sypaného materiálu.
Zajímavý je ale už samotný prototyp, který zajímavým způsobem kombinuje karoserii Felicie i Favoritu. Vůz totiž působí jako výsledek pokusů o naroubování předení části Felicie na zadek Favoritu.
Nechybí ani závěrečné crash-testy s figurínami. Těch už se ale účastnila Felicia v podobě, jak jí známe od začátku výroby. I díky tomu můžeme vidět vystřelení airbagů řidiče i spolujezdce, které měly zvyšovat ochranu posádky během čelních střetů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.