Jak probíhalo testování Škody Felicie? Hlavně skoky a bouračky

Škoda Felicia během továrního testování
Škoda Felicia během továrního testování, foto: youtube.com
AutoRoad.cz 1. června 2017 14:54
Sdílej:

Před uvedením do provozu musí všechny automobily projít sérií náročných zkoušek, které prokáží jak na to je vůz s kvalitou, komfortem, výdrží i bezpečností. Takovému testování se nevyhnula ani Škoda Felicia a my si to teď můžeme připomenout.

Škoda Felicie je sice v očích mnohých pouze silně faceliftovaným Favoritem, přesto si získala oblibu tisíců řidičů doma i v zahraničí. Oproti Favoritu totiž nabízela vyšší bezpečnost, líbivější design, hodnotněji působící interiér i výbavu, o které doteď mnoho lidí ani netuší. Felicia totiž byla dostupná i s takovými prvky výbavy, jako klimatizace, palubní počítač, boční airbag nebo vyhřívaná sedadla.

Vraťme se ale zpět k otázce testování. Na internetu se nám podařilo najít starší video, na kterém se prototyp Felicie prohání po testovacím areálu mladoboleslavské automobilky. Kromě jízdy po nezpevněné cestě je vidět Felicia i během několika skoků, úhybných manévrů, jízdě po různých typech povrchu i nárazu do nízké překážky i sypaného materiálu.

Zajímavý je ale už samotný prototyp, který zajímavým způsobem kombinuje karoserii Felicie i Favoritu. Vůz totiž působí jako výsledek pokusů o naroubování předení části Felicie na zadek Favoritu. 

Nechybí ani závěrečné crash-testy s figurínami. Těch už se ale účastnila Felicia v podobě, jak jí známe od začátku výroby. I díky tomu můžeme vidět vystřelení airbagů řidiče i spolujezdce, které měly zvyšovat ochranu posádky během čelních střetů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.