Před uvedením do provozu musí všechny automobily projít sérií náročných zkoušek, které prokáží jak na to je vůz s kvalitou, komfortem, výdrží i bezpečností. Takovému testování se nevyhnula ani Škoda Felicia a my si to teď můžeme připomenout.
Škoda Felicie je sice v očích mnohých pouze silně faceliftovaným Favoritem, přesto si získala oblibu tisíců řidičů doma i v zahraničí. Oproti Favoritu totiž nabízela vyšší bezpečnost, líbivější design, hodnotněji působící interiér i výbavu, o které doteď mnoho lidí ani netuší. Felicia totiž byla dostupná i s takovými prvky výbavy, jako klimatizace, palubní počítač, boční airbag nebo vyhřívaná sedadla.
Vraťme se ale zpět k otázce testování. Na internetu se nám podařilo najít starší video, na kterém se prototyp Felicie prohání po testovacím areálu mladoboleslavské automobilky. Kromě jízdy po nezpevněné cestě je vidět Felicia i během několika skoků, úhybných manévrů, jízdě po různých typech povrchu i nárazu do nízké překážky i sypaného materiálu.
Zajímavý je ale už samotný prototyp, který zajímavým způsobem kombinuje karoserii Felicie i Favoritu. Vůz totiž působí jako výsledek pokusů o naroubování předení části Felicie na zadek Favoritu.
Nechybí ani závěrečné crash-testy s figurínami. Těch už se ale účastnila Felicia v podobě, jak jí známe od začátku výroby. I díky tomu můžeme vidět vystřelení airbagů řidiče i spolujezdce, které měly zvyšovat ochranu posádky během čelních střetů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?