Před uvedením do provozu musí všechny automobily projít sérií náročných zkoušek, které prokáží jak na to je vůz s kvalitou, komfortem, výdrží i bezpečností. Takovému testování se nevyhnula ani Škoda Felicia a my si to teď můžeme připomenout.
Škoda Felicie je sice v očích mnohých pouze silně faceliftovaným Favoritem, přesto si získala oblibu tisíců řidičů doma i v zahraničí. Oproti Favoritu totiž nabízela vyšší bezpečnost, líbivější design, hodnotněji působící interiér i výbavu, o které doteď mnoho lidí ani netuší. Felicia totiž byla dostupná i s takovými prvky výbavy, jako klimatizace, palubní počítač, boční airbag nebo vyhřívaná sedadla.
Vraťme se ale zpět k otázce testování. Na internetu se nám podařilo najít starší video, na kterém se prototyp Felicie prohání po testovacím areálu mladoboleslavské automobilky. Kromě jízdy po nezpevněné cestě je vidět Felicia i během několika skoků, úhybných manévrů, jízdě po různých typech povrchu i nárazu do nízké překážky i sypaného materiálu.
Zajímavý je ale už samotný prototyp, který zajímavým způsobem kombinuje karoserii Felicie i Favoritu. Vůz totiž působí jako výsledek pokusů o naroubování předení části Felicie na zadek Favoritu.
Nechybí ani závěrečné crash-testy s figurínami. Těch už se ale účastnila Felicia v podobě, jak jí známe od začátku výroby. I díky tomu můžeme vidět vystřelení airbagů řidiče i spolujezdce, které měly zvyšovat ochranu posádky během čelních střetů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?