Historie unikátu BMW Art Car se datuje až do roku 1975, kdy bylo první vozidlo poskytnuto umělci jako plátno, na kterém mohl tvořit své dílo. Od té doby vzniklo dalších 17 "uměleckých vozidel". Včera ale automobilka představila Art Car číslo 18, které je v mnohém revoluční.
Prvním "Art Car" se v roce 1975 stalo BMW 3.0 CSL, jehož úpravy se zhostil Alexander Calder. Prozatím posledním vozem z této skupiny se stalo černé karbonové BMW M6 GT3 s výkonem 577 koní, na jehož finální podobě se zásadním způsobem podílela mladá, ale velmi uznávaná čínská umělkyně jménem Cao Fei.
Tento konkrétní model se ale zapíše do historie hned několika unikáty prvenstvími. Jde totiž o první vůz, který byl svěřen umělci z Číny, Cao Fei je nejmladší ze všech umělců, kteří se kdy na projektu Art Car podíleli a zároveň se jedná o první automobil, jehož hlavní úprava je realizována v digitálním světě pomocí tzv. rozšířené reality.
Ve zkratce to znamená, že na rozdíl od všech svých předchůdců zde nenaleznete žádné umění na první pohled. Aby se vůz ukázal v celé své kráse, budete muset využít přístroje pro rozšířenou realitu. Umělkyně se totiž nechala inspirovat technologií budoucnosti, kterou představují autonomní vozidla, létající automobily nebo digitalizace. Do celého projektu se také snažila vtisknout vývoj Čínské kultury, od tradiční společnosti až po rychlý nástup budoucnosti.
Pokud se ale na vůz podíváte skrze zařízení podporující rozšířenou realitu, uvidíte vůz obklopený proudy barevných světel. Ty mají podle umělkyně představovat lidské myšlenky, které přicházejí neuvěřitelně rychle. Nový Art Car tak má bořit hranice lidské mysli a představivosti a zdůraznit pokrok, kterého lidstvo dosáhlo a který je velmi blízko. Žijeme totiž v době, kdy se většina našich myšlenek dá zhmotnit, což nás neustále přibližuje zcela novému věku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.