Historie unikátu BMW Art Car se datuje až do roku 1975, kdy bylo první vozidlo poskytnuto umělci jako plátno, na kterém mohl tvořit své dílo. Od té doby vzniklo dalších 17 "uměleckých vozidel". Včera ale automobilka představila Art Car číslo 18, které je v mnohém revoluční.
Prvním "Art Car" se v roce 1975 stalo BMW 3.0 CSL, jehož úpravy se zhostil Alexander Calder. Prozatím posledním vozem z této skupiny se stalo černé karbonové BMW M6 GT3 s výkonem 577 koní, na jehož finální podobě se zásadním způsobem podílela mladá, ale velmi uznávaná čínská umělkyně jménem Cao Fei.
Tento konkrétní model se ale zapíše do historie hned několika unikáty prvenstvími. Jde totiž o první vůz, který byl svěřen umělci z Číny, Cao Fei je nejmladší ze všech umělců, kteří se kdy na projektu Art Car podíleli a zároveň se jedná o první automobil, jehož hlavní úprava je realizována v digitálním světě pomocí tzv. rozšířené reality.
Ve zkratce to znamená, že na rozdíl od všech svých předchůdců zde nenaleznete žádné umění na první pohled. Aby se vůz ukázal v celé své kráse, budete muset využít přístroje pro rozšířenou realitu. Umělkyně se totiž nechala inspirovat technologií budoucnosti, kterou představují autonomní vozidla, létající automobily nebo digitalizace. Do celého projektu se také snažila vtisknout vývoj Čínské kultury, od tradiční společnosti až po rychlý nástup budoucnosti.
Pokud se ale na vůz podíváte skrze zařízení podporující rozšířenou realitu, uvidíte vůz obklopený proudy barevných světel. Ty mají podle umělkyně představovat lidské myšlenky, které přicházejí neuvěřitelně rychle. Nový Art Car tak má bořit hranice lidské mysli a představivosti a zdůraznit pokrok, kterého lidstvo dosáhlo a který je velmi blízko. Žijeme totiž v době, kdy se většina našich myšlenek dá zhmotnit, což nás neustále přibližuje zcela novému věku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?