Podle některých zdrojů probíhá testování autonomních náklaďáků na silnicích napříč Evropou již několik měsíců. V kabině ale stále sedí řidiči, kteří mohou v případě potřeby převzít řízení. Během několika dalších let se ale očekává, že řidiči z kamionů nadobro zmizí a řízení převezmou automatické systémy.
Podobné řešení totiž nabízí spedičním společnostem řadu výhod. Například náklaďák bez kabiny pro řidiče bude nabízet více prostoru pro náklad. Díky přepracování místa pro řidiče také bude možné snížit aerodynamický odpor, čímž se sníží spotřeba. Při použití sofistikovaných systému se navíc dá předpokládat i lepší ovladatelnost a manévrovatelnost stroje.
Slabým článkem jsou pro přepravní společnosti i sami řidiči. Ti totiž musí dodržovat pravidelné přestávky, čímž se přeprava nákladu prodlužuje. Mnoho z nich navíc jezdí značně neekonomicky, což se projevuje na celkových nákladech. To všechno by autonomní přepravní stroje mohly řešit. A pokud si k tomu připočtete i elektrický pohon, je jasné, proč se na ně tolik přepravních společností těší.
Tento koncept autonomní nákladního vozu vzešel z dílny tureckého studenta průmyslového designu jménem Kaan Karagoz a byl publikován na serveru onautonomous. Kaan v tomto návrhu skvěle eliminoval všechna negativa, kterým musí současná nákladní přeprava četli. Jeho koncept nákladního vozu Volvo je do detailu propracovaný, včetně systému bezkontaktního dobíjení baterií nebo možnosti uložení zboží na paletách.