Automobilka Lexus spustila výrobu nového luxusního kupé LC v úpravě pro evropské trhy. Jeho výroba bude probíhat v závodech Motomachi, které prošly v nedávné době modernizací a působí jak z budoucnosti.
Závody Motomachi, kde se dříve vyráběly supersportovní stroje Lexus LFA, prošel rozsáhlou renovací a modernizací, díky které zde mohlo být vytvořeno pracovní prostředí s maximálním důrazem na nejvyšší standardy přesnosti, kvality a řemeslného zpracování.
Rozlehlé pracovní prostory dostaly čistě bílý nátěr, aby se konstruktéři mohli co nejlépe soustředit na svoji práci. Na každý úkon mají pracovníci bezmála 20 minut, což je zárukou maximální možné kvality.
Novinkou výrobní linky je kóje, kde je celá karoserie vozu podrobena důkladné prohlídce pod výkonnými LED světly. Prostor pro kontrolu tlumičů výfuku je obklopen silnějšími skleněnými panely, aby bylo možné odhalit i ty nejdrobnější zvukové odchylky. Zde se kontroluje kvalita a chod všech součástek, jako je např. mechanismus dveří.
Dělníci dostali nejen kvalitní prostředí, ale také nové technologie, které byly vyvinuty speciálně pro stavbu ručně montovaných supersportovních vozů LC. Jde například o stroje na výrobu speciálních plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, které jsou použity na několika klíčových místech modelu LC a snižují tak jeho váhu.
Samotné uvedení modelu LC je přichystáno na srpen letošního roku. Zájemci si budou moci vybrat ze dvou různých variant. Model LC 500 bude osazen benzínovým motorem V8 a spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou, která je v rámci osobních vozů novinkou.
Druhou volbou je hybridní model LC 500h, který těží z výhod nového vícestupňového hybridního pohonu Lexus, díky kterému může nabídnout vyšší požitek z jízdy, včetně vyššího točivého momentu a přímější lineární akcelerace při rozjezdu z místa.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.