Jak se vyrábí luxusní sporťák? Nahlédněte do nitra automobilky

Nová továrna automobilky Lexus sloužící k výrobě modelů LC
Nová továrna automobilky Lexus sloužící k výrobě modelů LC, foto: Lexus
AutoRoad.cz 22. května 2017 16:45 | akt. 23. května 2017 11:09
Sdílej:

Automobilka Lexus spustila výrobu nového luxusního kupé LC v úpravě pro evropské trhy. Jeho výroba bude probíhat v závodech Motomachi, které prošly v nedávné době modernizací a působí jak z budoucnosti.

Závody Motomachi, kde se dříve vyráběly supersportovní stroje Lexus LFA, prošel rozsáhlou renovací a modernizací, díky které zde mohlo být vytvořeno pracovní prostředí s maximálním důrazem na nejvyšší standardy přesnosti, kvality a řemeslného zpracování.

Rozlehlé pracovní prostory dostaly čistě bílý nátěr, aby se konstruktéři mohli co nejlépe soustředit na svoji práci. Na každý úkon mají pracovníci bezmála 20 minut, což je zárukou maximální možné kvality.

Novinkou výrobní linky je kóje, kde je celá karoserie vozu podrobena důkladné prohlídce pod výkonnými LED světly. Prostor pro kontrolu tlumičů výfuku je obklopen silnějšími skleněnými panely, aby bylo možné odhalit i ty nejdrobnější zvukové odchylky. Zde se kontroluje kvalita a chod všech součástek, jako je např. mechanismus dveří.

Dělníci dostali nejen kvalitní prostředí, ale také nové technologie, které byly vyvinuty speciálně pro stavbu ručně montovaných supersportovních vozů LC. Jde například o stroje na výrobu speciálních plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, které jsou použity na několika klíčových místech modelu LC a snižují tak jeho váhu.

Samotné uvedení modelu LC je přichystáno na srpen letošního roku. Zájemci si budou moci vybrat ze dvou různých variant. Model LC 500 bude osazen benzínovým motorem V8 a spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou, která je v rámci osobních vozů novinkou.

Druhou volbou je hybridní model LC 500h, který těží z výhod nového vícestupňového hybridního pohonu Lexus, díky kterému může nabídnout vyšší požitek z jízdy, včetně vyššího točivého momentu a přímější lineární akcelerace při rozjezdu z místa.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?