Manuální převodovka v základu? Ani omylem, v Aston Martinu se za ni připlácelo

AutoRoad.cz, 19. května 2017, 09:48 Aktualizováno 19.5.2017, 10:33 Google+

Žádný z vozů automobilky Aston Martin se nedá označit za "obyčejný". Všechny mají své charisma, zajímavý design, nádherný zvuk a úchvatný zvuk. Tenhle Vanquish z roku 2002 je ale opravdovou vzácností díky něčemu, co většina smrtelníků považuje za standard.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vanquish | foto: Autosport Designs

Sdílejte článek

Tenhle konkrétní kousek je totiž vybaven, podržte se, originální přestavbou na manuální řazení.Vozy Aston Martin Vanquish totiž vyjížděly z továrny s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, která se ovládala pádly pod volantem. Pro mnoho odborníků z motoristického světa ale byla tato převodovka jednou z největších slabin jinak báječného vozu.

Proto se britská automobilka rozhodla nabízet originální přestavbu na klasické ruční manuální řazení. Během tohoto procesu byla převodovka, postavená ve stylu vozů F1, přestavěna na klasické řazení. Řadící páka s šesti rychlostními stupni se poté vrátila zpět na své místo ve středovém tunelu.

Tento konkrétní kousek, na který se díváme, byl vyroben v roce 2002 a an tachometru má pouhých 9,000 mil, což je asi 14,480 kilometrů. Pod karoserií v odstínu "Sky Silver" nalezneme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 460 koní, který dokáže vůz rozpohybovat z 0 na 97 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 305 km/h.

Aston Martin vyrobil celkem 1,492 vozů Vanguish první generace. Přestavby na ruční řazení se jich ale dočkalo jen minimum. Cena tohoto konkrétního kousku, který se prodává v Autosport Designs v New Yorku, činí 117,500 dolarů, tedy asi 2,8 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Manuální převodovka v základu? Ani omylem, v Aston Martinu se za ni připlácelo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Up GTi

Volkswagen Up! GTi oficiálně představen. Nejostřejší prcek nabídne nízkou váhu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud