Žádný z vozů automobilky Aston Martin se nedá označit za "obyčejný". Všechny mají své charisma, zajímavý design, nádherný zvuk a úchvatný zvuk. Tenhle Vanquish z roku 2002 je ale opravdovou vzácností díky něčemu, co většina smrtelníků považuje za standard.
Tenhle konkrétní kousek je totiž vybaven, podržte se, originální přestavbou na manuální řazení.Vozy Aston Martin Vanquish totiž vyjížděly z továrny s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, která se ovládala pádly pod volantem. Pro mnoho odborníků z motoristického světa ale byla tato převodovka jednou z největších slabin jinak báječného vozu.
Proto se britská automobilka rozhodla nabízet originální přestavbu na klasické ruční manuální řazení. Během tohoto procesu byla převodovka, postavená ve stylu vozů F1, přestavěna na klasické řazení. Řadící páka s šesti rychlostními stupni se poté vrátila zpět na své místo ve středovém tunelu.
Tento konkrétní kousek, na který se díváme, byl vyroben v roce 2002 a an tachometru má pouhých 9,000 mil, což je asi 14,480 kilometrů. Pod karoserií v odstínu "Sky Silver" nalezneme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 460 koní, který dokáže vůz rozpohybovat z 0 na 97 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 305 km/h.
Aston Martin vyrobil celkem 1,492 vozů Vanguish první generace. Přestavby na ruční řazení se jich ale dočkalo jen minimum. Cena tohoto konkrétního kousku, který se prodává v Autosport Designs v New Yorku, činí 117,500 dolarů, tedy asi 2,8 milionu korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.