Žádný z vozů automobilky Aston Martin se nedá označit za "obyčejný". Všechny mají své charisma, zajímavý design, nádherný zvuk a úchvatný zvuk. Tenhle Vanquish z roku 2002 je ale opravdovou vzácností díky něčemu, co většina smrtelníků považuje za standard.
Tenhle konkrétní kousek je totiž vybaven, podržte se, originální přestavbou na manuální řazení.Vozy Aston Martin Vanquish totiž vyjížděly z továrny s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, která se ovládala pádly pod volantem. Pro mnoho odborníků z motoristického světa ale byla tato převodovka jednou z největších slabin jinak báječného vozu.
Proto se britská automobilka rozhodla nabízet originální přestavbu na klasické ruční manuální řazení. Během tohoto procesu byla převodovka, postavená ve stylu vozů F1, přestavěna na klasické řazení. Řadící páka s šesti rychlostními stupni se poté vrátila zpět na své místo ve středovém tunelu.
Tento konkrétní kousek, na který se díváme, byl vyroben v roce 2002 a an tachometru má pouhých 9,000 mil, což je asi 14,480 kilometrů. Pod karoserií v odstínu "Sky Silver" nalezneme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 460 koní, který dokáže vůz rozpohybovat z 0 na 97 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 305 km/h.
Aston Martin vyrobil celkem 1,492 vozů Vanguish první generace. Přestavby na ruční řazení se jich ale dočkalo jen minimum. Cena tohoto konkrétního kousku, který se prodává v Autosport Designs v New Yorku, činí 117,500 dolarů, tedy asi 2,8 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.