Operační systém Google Android brzy ovládne snad všechny chytré přístroje, které doma máte. Ještě dřív, než po vás spláchne záchod, vám ale bude asistovat v nových infotainment systémech. Tuto spolupráci potvrdila například automobilka Volvo nebo Audi.
V minulých dnech se švédská automobilka pochlubila spoluprací se společností Google. Výsledkem jejich práce by měla být plnohodnotná integrace operačního systému Google Android do zábavních a informačních systémů nové generace vozidel značky Volvo.
Spolupráce s Googlem se předpokládá i u konceptu Audi Q8, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě. Na videu, které zveřejnil server CarScoops, je vidět několik funkcí nového zábavního systému. Kromě několika známých ikonek z Androidu jsou zde vidět i aplikace Google Maps, Spotify nebo Google Play Music. Systém by zároveň měl být schopen zobrazovat informace jak na své hlavní obrazovce, tak i na digitální přístrojové desce "Virtual Cockpit".
Díky této spolupráci by vzniklo v infotainment systémech prostředí, na které je většina uživatelů zvyklá ze svých mobilních telefonů nebo tabletů. Navíc by si mohli stahovat desítky aplikací, které při sobě chtějí vždy mít. Nikdo už by si nemohl stěžovat na nevyhovující navigaci a její mapové podklady nebo nepřehledný hudební přehrávač. Zkrátka by si stáhli nový. V kolonách byste si navíc mohli přečíst zajímavé zprávy, poslouchat oblíbenou hudbu z aplikací jako je Spotify, Deezer atd.. Možností je zkrátka nepřeberné množství.
Velkou výhodou je i neustálá aktuálnost systému - samozřejmě díky stálému datovému připojení. I v ČR máme většinu území pokrytou rychlým LTE internetem, horší to je s limity na stahování dat a jejich cenami.
V brzké době se dá předpokládat, že po spolupráci s Googlem sáhne více automobilek. Tato spolupráce by totiž mohla být výhodná pro všechny zúčastněné strany. Google rozšíří své pole působnosti, automobilkám odpadnou starosti s vývojem vlastních systémů a řidiči dostanou něco, na co jsou zvyklí z práce i domova.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?