Operační systém Google Android brzy ovládne snad všechny chytré přístroje, které doma máte. Ještě dřív, než po vás spláchne záchod, vám ale bude asistovat v nových infotainment systémech. Tuto spolupráci potvrdila například automobilka Volvo nebo Audi.
V minulých dnech se švédská automobilka pochlubila spoluprací se společností Google. Výsledkem jejich práce by měla být plnohodnotná integrace operačního systému Google Android do zábavních a informačních systémů nové generace vozidel značky Volvo.
Spolupráce s Googlem se předpokládá i u konceptu Audi Q8, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě. Na videu, které zveřejnil server CarScoops, je vidět několik funkcí nového zábavního systému. Kromě několika známých ikonek z Androidu jsou zde vidět i aplikace Google Maps, Spotify nebo Google Play Music. Systém by zároveň měl být schopen zobrazovat informace jak na své hlavní obrazovce, tak i na digitální přístrojové desce "Virtual Cockpit".
Díky této spolupráci by vzniklo v infotainment systémech prostředí, na které je většina uživatelů zvyklá ze svých mobilních telefonů nebo tabletů. Navíc by si mohli stahovat desítky aplikací, které při sobě chtějí vždy mít. Nikdo už by si nemohl stěžovat na nevyhovující navigaci a její mapové podklady nebo nepřehledný hudební přehrávač. Zkrátka by si stáhli nový. V kolonách byste si navíc mohli přečíst zajímavé zprávy, poslouchat oblíbenou hudbu z aplikací jako je Spotify, Deezer atd.. Možností je zkrátka nepřeberné množství.
Velkou výhodou je i neustálá aktuálnost systému - samozřejmě díky stálému datovému připojení. I v ČR máme většinu území pokrytou rychlým LTE internetem, horší to je s limity na stahování dat a jejich cenami.
V brzké době se dá předpokládat, že po spolupráci s Googlem sáhne více automobilek. Tato spolupráce by totiž mohla být výhodná pro všechny zúčastněné strany. Google rozšíří své pole působnosti, automobilkám odpadnou starosti s vývojem vlastních systémů a řidiči dostanou něco, na co jsou zvyklí z práce i domova.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.