Představení dlouho očekávaného hybridního automobilu BMW i8 Spyder se nezadržitelně blíží. Automobilka už ho testuje na Nürburgringu, kde ho zachytili všímaví diváci s fotoaparáty a kamerami.
Stejně jako současná i8, ani i8 Spyder nebude stavěná jako trhač asfaltu při závodech ve sprintu. Pod kapotou zůstává 1,5 litrový tříválec ve spojení s elektromotorem, které dohromady dávají výkon 362 koní. U verze s otevřenou karoserií se ale očekává drobný nárůst váhy, který by BMW mohlo kompenzovat nepatrným zvýšením výkonu. Žádný zázrak se ale neočekává.
Stále není jasné, zda bude mít i8 stahovací pevnou nebo plátěnou střechu. Podle fotografií které máme k dispozici se ale očekává spíše plátěná varianta. Té hraje do karet i nižší váha, jednodušší konstrukce a lepší skladnost. Novinkou u verze Spyder bude, soudě dle obrázků, ztráta zadních sedadel.
BMW i8 Spyder by se mohl představit buď na autosalonu ve Frankfurtu, nebo začátkem příštího roku, společně s faceliftovanou klasickou i8, která už je na trhu takřka 4 roky a drobné omlazení by si tak dozajista zasloužila. Facelift pravděpodobně nebude nijak zásadní. Očekává se jen drobná úprava předních světlometů, zadních světel a nárazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.