Představení dlouho očekávaného hybridního automobilu BMW i8 Spyder se nezadržitelně blíží. Automobilka už ho testuje na Nürburgringu, kde ho zachytili všímaví diváci s fotoaparáty a kamerami.
Stejně jako současná i8, ani i8 Spyder nebude stavěná jako trhač asfaltu při závodech ve sprintu. Pod kapotou zůstává 1,5 litrový tříválec ve spojení s elektromotorem, které dohromady dávají výkon 362 koní. U verze s otevřenou karoserií se ale očekává drobný nárůst váhy, který by BMW mohlo kompenzovat nepatrným zvýšením výkonu. Žádný zázrak se ale neočekává.
Stále není jasné, zda bude mít i8 stahovací pevnou nebo plátěnou střechu. Podle fotografií které máme k dispozici se ale očekává spíše plátěná varianta. Té hraje do karet i nižší váha, jednodušší konstrukce a lepší skladnost. Novinkou u verze Spyder bude, soudě dle obrázků, ztráta zadních sedadel.
BMW i8 Spyder by se mohl představit buď na autosalonu ve Frankfurtu, nebo začátkem příštího roku, společně s faceliftovanou klasickou i8, která už je na trhu takřka 4 roky a drobné omlazení by si tak dozajista zasloužila. Facelift pravděpodobně nebude nijak zásadní. Očekává se jen drobná úprava předních světlometů, zadních světel a nárazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?