Automobilka Audi vyhlašuje v USA velkou svolávací akci, která se dotkne majitelů 240.000 crossoverů Q5 a Q7. Důvodem je riziko úniku paliva kolem nekvalitní příruby na palivovém vedení. Jedná se již o několikátý výskyt podobného problému u společnosti v USA
Žádná automobilka si nechce projít svolávacími akcemi, přesto se tak stále děje. Ostatně není se čemu divit, automobily dnešní doby jsou neustále složitější a komplexnější zařízení, kde riziko závad stoupá s každým novým dílem. Mnohdy se během těchto akcí řeší jen maličkosti, úniky paliva z palivového systému jsou ale poměrně vážná závady.
A přesně s takovou se bude muset vypořádat Audi u 240,487 svých crossoverů Q5 a Q7. Ty totiž dostaly v továrnách nekvalitní příruby na palivovém systému, které mohou popraskat a propouštět palivo. Podle serveru CarScoops budou během svolávací akce tyto příruby důkladně prozkoumány, prasklé budou nahrazeny a ty bez poškození dostanou speciální ochranný nátěr, který zabrání budoucímu popraskání a únikům.
Pokud vám tento případ něco připomíná, máte pravdu. Již před časem totiž musela ze stejného důvodu svolat k prohlídce automobilka Porsche na 51,000 svých SUV Macan. Ostatně nejde o náhodu, Porsche Macan a Audi Q5 totiž sdílí stejnou platformu.
Smutnou skutečností na celém případu je, že Audi už si prošla svolávací akcí kvůli tomuto problému již několikrát a vždy šlo o modely Q5 a Q7. Celkem už tak kvůli problémům s únikem paliva muselo být svoláno během několika let na území USA okolo 435,000 vozidel této prestižní automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?