Automobilka Audi vyhlašuje v USA velkou svolávací akci, která se dotkne majitelů 240.000 crossoverů Q5 a Q7. Důvodem je riziko úniku paliva kolem nekvalitní příruby na palivovém vedení. Jedná se již o několikátý výskyt podobného problému u společnosti v USA
Žádná automobilka si nechce projít svolávacími akcemi, přesto se tak stále děje. Ostatně není se čemu divit, automobily dnešní doby jsou neustále složitější a komplexnější zařízení, kde riziko závad stoupá s každým novým dílem. Mnohdy se během těchto akcí řeší jen maličkosti, úniky paliva z palivového systému jsou ale poměrně vážná závady.
A přesně s takovou se bude muset vypořádat Audi u 240,487 svých crossoverů Q5 a Q7. Ty totiž dostaly v továrnách nekvalitní příruby na palivovém systému, které mohou popraskat a propouštět palivo. Podle serveru CarScoops budou během svolávací akce tyto příruby důkladně prozkoumány, prasklé budou nahrazeny a ty bez poškození dostanou speciální ochranný nátěr, který zabrání budoucímu popraskání a únikům.
Pokud vám tento případ něco připomíná, máte pravdu. Již před časem totiž musela ze stejného důvodu svolat k prohlídce automobilka Porsche na 51,000 svých SUV Macan. Ostatně nejde o náhodu, Porsche Macan a Audi Q5 totiž sdílí stejnou platformu.
Smutnou skutečností na celém případu je, že Audi už si prošla svolávací akcí kvůli tomuto problému již několikrát a vždy šlo o modely Q5 a Q7. Celkem už tak kvůli problémům s únikem paliva muselo být svoláno během několika let na území USA okolo 435,000 vozidel této prestižní automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?