Elektromobily jsou budoucností, o tom není pochyb. Nabízejí skvělý výkon, komfort, nižší náklady a stále delší dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy vám dojde energie. Zatímco u spalovacích motorů je to otázka pár minut, v případě elektromobilů jde o hodiny.
Nejpokročilejším hráčem na poli výroby a provozu elektromobilů je automobilka Tesla. Ta svým zákazníkům kromě skvělých elektromobilů dává možnost využívat i poměrně rychlé nabíječky. Ty jsou schopny váš vůz nabít na cca 80% již během hodiny. Mnohým řidičům takové zdržení nevadí, čas využijí k odpočinku. Někteří lidé ale odmítají podřizovat svůj čas nárokům svého vozu.
Pro podobný typ lidí má odpověď poměrně mladá společnost StoreDot pocházející z Izraele. Podle svých tvrzení totiž vyvinula nový typ baterií pro elektromobily, které se dokáží nabít během pouhých 5 minut. Přitom by s nimi elektromobil měl být schopen dosáhnout vzdálenosti až 300 mil, což je v přepočtu asi 482 kilometrů. Konkrétní dojezd se ale bude lišit podle parametrů elektromobilu, ve kterém by tato sada baterií byla uložena.
Zástupci společnosti se snažili přesvědčit veřejnost o pravdivosti svých tvrzení na veletrhu CUBE Tech v Berlíně, jak informoval server Engadget. Jejich prezentace byla vysílána i přes aplikací periskop, záznam si můžete prohlédnout zde. Bohužel čas na jejich vystoupení byl poměrně krátký, proto nevidíme úplné nabití. Ovšem rychlost, jakou se baterie nabíjí, je fascinující.
Technologie FlashBattery, jak jí společnost StoreDot nazývá, pracuje s vrstvami nanomateriálů a seciální organickou hmotou, která údajně nikdy předtím k podobným účelům použita nebyla. Kromě schopnosti rychlého nabíjení by měly být baterie FlashBattery i mnohem bezpečnější než dosud běžně používané Li-Ion.
Zavedení této technologie by odstranilo jeden z nejpalčivějších problémů elektromobilů, a poptávka po nich by se mohla raketově zvedat. Pokud bude vše pokračovat bez problémů, mohli bychom se dočkat prvních elektromobilů s touto technologií již během tří let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.