Elektromobily jsou budoucností, o tom není pochyb. Nabízejí skvělý výkon, komfort, nižší náklady a stále delší dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy vám dojde energie. Zatímco u spalovacích motorů je to otázka pár minut, v případě elektromobilů jde o hodiny.
Nejpokročilejším hráčem na poli výroby a provozu elektromobilů je automobilka Tesla. Ta svým zákazníkům kromě skvělých elektromobilů dává možnost využívat i poměrně rychlé nabíječky. Ty jsou schopny váš vůz nabít na cca 80% již během hodiny. Mnohým řidičům takové zdržení nevadí, čas využijí k odpočinku. Někteří lidé ale odmítají podřizovat svůj čas nárokům svého vozu.
Pro podobný typ lidí má odpověď poměrně mladá společnost StoreDot pocházející z Izraele. Podle svých tvrzení totiž vyvinula nový typ baterií pro elektromobily, které se dokáží nabít během pouhých 5 minut. Přitom by s nimi elektromobil měl být schopen dosáhnout vzdálenosti až 300 mil, což je v přepočtu asi 482 kilometrů. Konkrétní dojezd se ale bude lišit podle parametrů elektromobilu, ve kterém by tato sada baterií byla uložena.
Zástupci společnosti se snažili přesvědčit veřejnost o pravdivosti svých tvrzení na veletrhu CUBE Tech v Berlíně, jak informoval server Engadget. Jejich prezentace byla vysílána i přes aplikací periskop, záznam si můžete prohlédnout zde. Bohužel čas na jejich vystoupení byl poměrně krátký, proto nevidíme úplné nabití. Ovšem rychlost, jakou se baterie nabíjí, je fascinující.
Technologie FlashBattery, jak jí společnost StoreDot nazývá, pracuje s vrstvami nanomateriálů a seciální organickou hmotou, která údajně nikdy předtím k podobným účelům použita nebyla. Kromě schopnosti rychlého nabíjení by měly být baterie FlashBattery i mnohem bezpečnější než dosud běžně používané Li-Ion.
Zavedení této technologie by odstranilo jeden z nejpalčivějších problémů elektromobilů, a poptávka po nich by se mohla raketově zvedat. Pokud bude vše pokračovat bez problémů, mohli bychom se dočkat prvních elektromobilů s touto technologií již během tří let.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.