Elektromobily jsou budoucností, o tom není pochyb. Nabízejí skvělý výkon, komfort, nižší náklady a stále delší dojezd. Problém však nastává v momentě, kdy vám dojde energie. Zatímco u spalovacích motorů je to otázka pár minut, v případě elektromobilů jde o hodiny.
Nejpokročilejším hráčem na poli výroby a provozu elektromobilů je automobilka Tesla. Ta svým zákazníkům kromě skvělých elektromobilů dává možnost využívat i poměrně rychlé nabíječky. Ty jsou schopny váš vůz nabít na cca 80% již během hodiny. Mnohým řidičům takové zdržení nevadí, čas využijí k odpočinku. Někteří lidé ale odmítají podřizovat svůj čas nárokům svého vozu.
Pro podobný typ lidí má odpověď poměrně mladá společnost StoreDot pocházející z Izraele. Podle svých tvrzení totiž vyvinula nový typ baterií pro elektromobily, které se dokáží nabít během pouhých 5 minut. Přitom by s nimi elektromobil měl být schopen dosáhnout vzdálenosti až 300 mil, což je v přepočtu asi 482 kilometrů. Konkrétní dojezd se ale bude lišit podle parametrů elektromobilu, ve kterém by tato sada baterií byla uložena.
Zástupci společnosti se snažili přesvědčit veřejnost o pravdivosti svých tvrzení na veletrhu CUBE Tech v Berlíně, jak informoval server Engadget. Jejich prezentace byla vysílána i přes aplikací periskop, záznam si můžete prohlédnout zde. Bohužel čas na jejich vystoupení byl poměrně krátký, proto nevidíme úplné nabití. Ovšem rychlost, jakou se baterie nabíjí, je fascinující.
Technologie FlashBattery, jak jí společnost StoreDot nazývá, pracuje s vrstvami nanomateriálů a seciální organickou hmotou, která údajně nikdy předtím k podobným účelům použita nebyla. Kromě schopnosti rychlého nabíjení by měly být baterie FlashBattery i mnohem bezpečnější než dosud běžně používané Li-Ion.
Zavedení této technologie by odstranilo jeden z nejpalčivějších problémů elektromobilů, a poptávka po nich by se mohla raketově zvedat. Pokud bude vše pokračovat bez problémů, mohli bychom se dočkat prvních elektromobilů s touto technologií již během tří let.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?