Když dva dělají totéž, není to totéž. Toto rčení platí dokonce i v automobilovém průmyslu. Jak jinak si vysvětlit, že celosvětově oblíbené SUV Dacia Duster, vyrobené v Indii, obdrželo trestuhodné hodnocení 0 hvězdiček v testech bezpečnosti Global NCAP?
Bohužel to není žádná výjimka. Indické automobily mají delší dobu problémy s bezpečností i rozdílnými výbavovými stupni. To je příklad i Dacie Duster, která na indickém trhu postrádá v základní výbavě airbagy i základní bezpečnostní asistenty, jakým je například ABS. A to i přes to, že je v Indii prezentována jako prestižní a reprezentativní SUV.
Dva airbagy a systém ABS se nachází až ve vrcholných verzích výbavy, označovaných RxS a RxZ. Výbavový stupeň RxL nabízí alespoň jeden airbag. Tyto verze obdržely hodnocení tří hvězdiček. I tak jsou ale airbagy malé a poskytují nedostatečnou ochranu posádky, zvláště ve srovnání s Dustery vyrobenými v Evropě nebo Jižní Americe.
Není tak divu, že Dacia Duster vyrobená pro indický trh dostala od NCAP hodnocení 0 hvězdiček za bezpečnost. Jihoamerický Duster, který byl testován toutéž agenturou v roce 2015, obdržel 4 hvězdičky. Evropský Duster, testovaný už v roce 2011, obdržel 3 hvězdičky. Pokud tedy pojedete na dovolenou do Indie a budete si chtít půjčit automobil, modelu Duster se vyhněte velkým obloukem.
Problém s nebezpečnými automobily už si začíná uvědomovat i indická vláda, proto od října tohoto roku zavádí crash-testy podle vzoru NCAP. Ty by měly mimo jiné zahrnovat i zkoušky čelního a bočního nárazu. Ovšem při ekonomických podmínkách které v Indii panují se nedá očekávat, že by automobilky do zvýšené bezpečnosti svých vozů chtěly investovat.
Jakékoliv investice by se totiž musely projevit i na výsledné ceně. Ta by poté potencionální zákazníky odháněla a ti by nakonec stejně skončily u jiného, otřesně nebezpečného, automobilu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.