Když dva dělají totéž, není to totéž. Toto rčení platí dokonce i v automobilovém průmyslu. Jak jinak si vysvětlit, že celosvětově oblíbené SUV Dacia Duster, vyrobené v Indii, obdrželo trestuhodné hodnocení 0 hvězdiček v testech bezpečnosti Global NCAP?
Bohužel to není žádná výjimka. Indické automobily mají delší dobu problémy s bezpečností i rozdílnými výbavovými stupni. To je příklad i Dacie Duster, která na indickém trhu postrádá v základní výbavě airbagy i základní bezpečnostní asistenty, jakým je například ABS. A to i přes to, že je v Indii prezentována jako prestižní a reprezentativní SUV.
Dva airbagy a systém ABS se nachází až ve vrcholných verzích výbavy, označovaných RxS a RxZ. Výbavový stupeň RxL nabízí alespoň jeden airbag. Tyto verze obdržely hodnocení tří hvězdiček. I tak jsou ale airbagy malé a poskytují nedostatečnou ochranu posádky, zvláště ve srovnání s Dustery vyrobenými v Evropě nebo Jižní Americe.
Není tak divu, že Dacia Duster vyrobená pro indický trh dostala od NCAP hodnocení 0 hvězdiček za bezpečnost. Jihoamerický Duster, který byl testován toutéž agenturou v roce 2015, obdržel 4 hvězdičky. Evropský Duster, testovaný už v roce 2011, obdržel 3 hvězdičky. Pokud tedy pojedete na dovolenou do Indie a budete si chtít půjčit automobil, modelu Duster se vyhněte velkým obloukem.
Problém s nebezpečnými automobily už si začíná uvědomovat i indická vláda, proto od října tohoto roku zavádí crash-testy podle vzoru NCAP. Ty by měly mimo jiné zahrnovat i zkoušky čelního a bočního nárazu. Ovšem při ekonomických podmínkách které v Indii panují se nedá očekávat, že by automobilky do zvýšené bezpečnosti svých vozů chtěly investovat.
Jakékoliv investice by se totiž musely projevit i na výsledné ceně. Ta by poté potencionální zákazníky odháněla a ti by nakonec stejně skončily u jiného, otřesně nebezpečného, automobilu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.