Znalci koncernových vozidel Volkswagen jistě vědí, že aktuálním vrcholem je sedmistupňová varianta automatu DSG. Jenže přes tři roky starý nápad uvést vylepšenou verzi s deseti stupni teď skončil v propadlišti dějin.
VW chtěl totiž dotáhnout konkurenci v podobě Hondy, která nabízí aktuálně automat s deseti stupni. Možná proto na Vídeňském motorovém sympoziu ukázal myšlenku, jak by mohl vypadat nástupce současného šesti-sedmi kvaltu.
Jenže všem doslova vyrazil dech šéf divize pohonných ústrojí Friedrich Eichler. Ten nedávno prozradil, že před dvěma měsíci se rozhodl zničit prototyp 10stupňového automatu. Tím pádem padla myšlenka DSG s deseti převodovými stupni. Vše se stalo díky šetření, kdy v rámci strategie skončí bez náhrady i modely Scirocco a Beetle.
Zajímavostí však je, že Eichler si veškeré data ohledně výroby a využití nové generace převodovky DSG uložil. To může znamenat, že až se VW dostane z finančních potíží, může s novým automatem opravdu přijít. Zatím si ale musíme nechat zajít chuť.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.