 
            Znalci koncernových vozidel Volkswagen jistě vědí, že aktuálním vrcholem je sedmistupňová varianta automatu DSG. Jenže přes tři roky starý nápad uvést vylepšenou verzi s deseti stupni teď skončil v propadlišti dějin.
VW chtěl totiž dotáhnout konkurenci v podobě Hondy, která nabízí aktuálně automat s deseti stupni. Možná proto na Vídeňském motorovém sympoziu ukázal myšlenku, jak by mohl vypadat nástupce současného šesti-sedmi kvaltu.
Jenže všem doslova vyrazil dech šéf divize pohonných ústrojí Friedrich Eichler. Ten nedávno prozradil, že před dvěma měsíci se rozhodl zničit prototyp 10stupňového automatu. Tím pádem padla myšlenka DSG s deseti převodovými stupni. Vše se stalo díky šetření, kdy v rámci strategie skončí bez náhrady i modely Scirocco a Beetle.
Zajímavostí však je, že Eichler si veškeré data ohledně výroby a využití nové generace převodovky DSG uložil. To může znamenat, že až se VW dostane z finančních potíží, může s novým automatem opravdu přijít. Zatím si ale musíme nechat zajít chuť.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?