Systém ukotvení bezpečnostních sedaček ISOFIX byl vyvinut v roce 1997 díky spolupráci společností Volkswagen a Britax, celosvětového výrobce bezpečnostních autosedaček pro děti. Jako standardní vybavení se však začal objevovat později.
Práce na systému ISOFIX vlastně začaly mnohem dříve, ovšem až v roce 1997 začala produkce výrobků kompatibilních s tímto systémem. Samotný systém byl registrován u Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) pod číslem 13216 až v roce 1999.
Později byl systém ještě upraven a jeho druhá část byla registrována v roce 2004. Jedním z prvních vozů, který byl tímto systémem vybaven, byl Volkswagen Golf IV. Během několika málo let se ale systém ISOFIX stal standardní výbavou všech nově vyráběných automobilů.
V čem jsou jeho hlavní výhody? Především v jednoduchosti jeho instalace a pevném spojení s vozem. Ačkoliv jsou bezpečnostní sedačky jištěné pomocí pásu poměrně bezpečné, během mnoha výzkumů se zjistilo, že jen cca 30% rodičů je schopných sedačku pásem správně ukotvit. Tím tak značně snižují bezpečnost svého dítěte, aniž by o tom věděli.
Oproti tomu systém ISOFIX zvládne správně použít přes 90% rodičů hned při prvním pokusu. Celý proces instalace je totiž velice jednoduchý, sedačku stačí pouze zacvaknout do dvou připravených kotvících bodů a zajistit jistícím popruhem či jistící nohou. O správnosti ukotvení sedačky se dokonce můžete ujistit pomocí speciálních ukazatelů. Celá operace je navíc velice rychlá.
Samozřejmě i sedačky ISOFIX mají své nevýhody. Mnoho rodičů od jejich nákupu odrazuje vyšší cena a vyšší váha. Pokud autosedačku používáte ve více vozech, může nastat i problém s nekompatibilitou. Systém má také váhové omezení, kdy sedačka spolu s dítětem nesmí přesáhnout váhu 33 kilogramů.
Co se ale bezpečnosti týče, systém ISOFIX je tím nejlepším způsobem, jak dětem na cestách zajistit bezpečí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.