Sedačky Isofix: Opravdu jsou to nejlepší pro děti do auta?

Dětské sedačky se systémem ISOFIX patří k těm nejbezpečnějším
Dětské sedačky se systémem ISOFIX patří k těm nejbezpečnějším, foto: youtube.com
AutoRoad.cz 9. května 2017 13:14
Sdílej:

Systém ukotvení bezpečnostních sedaček ISOFIX byl vyvinut v roce 1997 díky spolupráci společností Volkswagen a Britax, celosvětového výrobce bezpečnostních autosedaček pro děti. Jako standardní vybavení se však začal objevovat později.

Práce na systému ISOFIX vlastně začaly mnohem dříve, ovšem až v roce 1997 začala produkce výrobků kompatibilních s tímto systémem. Samotný systém byl registrován u Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) pod číslem 13216 až v roce 1999.

Později byl systém ještě upraven a jeho druhá část byla registrována v roce 2004. Jedním z prvních vozů, který byl tímto systémem vybaven, byl Volkswagen Golf IV. Během několika málo let se ale systém ISOFIX stal standardní výbavou všech nově vyráběných automobilů. 

V čem jsou jeho hlavní výhody? Především v jednoduchosti jeho instalace a pevném spojení s vozem. Ačkoliv jsou bezpečnostní sedačky jištěné pomocí pásu poměrně bezpečné, během mnoha výzkumů se zjistilo, že jen cca 30% rodičů je schopných sedačku pásem správně ukotvit. Tím tak značně snižují bezpečnost svého dítěte, aniž by o tom věděli.

Oproti tomu systém ISOFIX zvládne správně použít přes 90% rodičů hned při prvním pokusu. Celý proces instalace je totiž velice jednoduchý, sedačku stačí pouze zacvaknout do dvou připravených kotvících bodů a zajistit jistícím popruhem či jistící nohou. O správnosti ukotvení sedačky se dokonce můžete ujistit pomocí speciálních ukazatelů. Celá operace je navíc velice rychlá.

Samozřejmě i sedačky ISOFIX mají své nevýhody. Mnoho rodičů od jejich nákupu odrazuje vyšší cena a vyšší váha. Pokud autosedačku používáte ve více vozech, může nastat i problém s nekompatibilitou. Systém má také váhové omezení, kdy sedačka spolu s dítětem nesmí přesáhnout váhu 33 kilogramů. 

Co se ale bezpečnosti týče, systém ISOFIX je tím nejlepším způsobem, jak dětem na cestách zajistit bezpečí.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.