Audi stabilně používá nové technologie materiálů a způsoby konstrukce, které přinášejí bezprostřední výhody – a to nejen z hlediska hmotnosti. Nová A8 překonává svého předchůdce přibližně o čtvrtinu vyššími hodnotami torzní tuhosti – rozhodujícího parametru pro precizní ovladatelnost a příjemný akustický komfort.
Zadní stěna z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny, se vyznačuje extrémně vysokou torzní tuhostí a pevností. Celkovými rozměry se jedná o největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozidla se podílí 33 procenty. V závislosti na míře zatížení jednotlivých oblastí je použito šest až devatenáct vrstev uhlíkových vláken, které zaručují ten správný přenos zatížení v potřebných směrech. Jednotlivé vrstvy uhlíkových vláken jsou složeny z pásů o šířce 50 milimetrů, které lze libovolně skládat tak, aby bylo dosaženo potřebných úhlů orientace uhlíkových vláken.
Díly z oceli, tvářené za tepla včetně tvrzení, tvoří skelet prostoru pro cestující nejvyšší úrovně pevnosti. Jeho součástí jsou kromě spodní části dělicí stěny mezi motorovým prostorem a interiérem, také boční prahy, střešní sloupky B a přední část rámu střechy. Některé uvedené díly se vyrábějí z laserem svařovaných tvarových přístřihů s různou tloušťkou, jiné jsou navíc částečně zušlechtěny. Výsledkem je nižší hmotnost a vyšší pevnost, a to zejména v oblastech důležitých pro bezpečnost.
Hliníkové komponenty mají s 58 procenty nejvyšší podíl v konstrukci karoserie. Hliníkové odlitky uzlových spojů, výtlačně lisované profily a plechy jsou hlavními stavebními prvky v konstrukci prostorového rámu ASF.
Psali jsme
Inteligentní kombinaci materiálů završuje výztuha z hořčíku mezi věžemi pro uložení tlumicích a pružicích vzpěr. V porovnání s předchůdcem je tato výztuha o 28 procent lehčí. Vzpěra zaručuje vysokou torzní tuhost karoserie a k věžím pružicích a tlumicích vzpěr je připevněna hliníkovými šrouby. Při čelním nárazu jsou působící síly přenášeny třemi různými dráhami v rámci deformační zóny přídě vozidla.