Automobilka Kia pevně věří, že do deseti let dokáže vyvinout svůj zcela autonomní automobil.
Jihokorejský výrobce vozů značky Kia vyvíjí v rámci projektu DriveWise v americkém státě Nevada plně autonomní vozidla. Doufá totiž, že do deseti let se mu podaří zkonstruovat vůz, který bude zcela nezávislý na řidiči.
Výkonný ředitel britského zastoupení automobilky Kia Paul Philpott vysvětluje, že současný automobilový trh prochází zásadní proměnou, jejímž cílem má být auto, které nepotřebuje řidiče.
Paul Philpott dále doplňuje, že společnost Kia si je vědoma mimořádné náročnosti takového úkolu. Původní předpoklady automobilky Kia počítaly s plně automatizovaným automobilem v roce 2030. Částečně samoovladatelné auto se však má na trhu objevit již v roce 2020.
Zástupce společnosti rovněž předpovídá trend pro letošní rok, podle něhož bude dále stoupat popularita alternativních paliv na úkor tradičního dieselu. V této souvislosti též zmiňuje plug-in hybridy Kia Niro a Kia Optima.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?