Automobilka Kia pevně věří, že do deseti let dokáže vyvinout svůj zcela autonomní automobil.
Jihokorejský výrobce vozů značky Kia vyvíjí v rámci projektu DriveWise v americkém státě Nevada plně autonomní vozidla. Doufá totiž, že do deseti let se mu podaří zkonstruovat vůz, který bude zcela nezávislý na řidiči.
Výkonný ředitel britského zastoupení automobilky Kia Paul Philpott vysvětluje, že současný automobilový trh prochází zásadní proměnou, jejímž cílem má být auto, které nepotřebuje řidiče.
Paul Philpott dále doplňuje, že společnost Kia si je vědoma mimořádné náročnosti takového úkolu. Původní předpoklady automobilky Kia počítaly s plně automatizovaným automobilem v roce 2030. Částečně samoovladatelné auto se však má na trhu objevit již v roce 2020.
Zástupce společnosti rovněž předpovídá trend pro letošní rok, podle něhož bude dále stoupat popularita alternativních paliv na úkor tradičního dieselu. V této souvislosti též zmiňuje plug-in hybridy Kia Niro a Kia Optima.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?