Automobilka Kia pevně věří, že do deseti let dokáže vyvinout svůj zcela autonomní automobil.
Jihokorejský výrobce vozů značky Kia vyvíjí v rámci projektu DriveWise v americkém státě Nevada plně autonomní vozidla. Doufá totiž, že do deseti let se mu podaří zkonstruovat vůz, který bude zcela nezávislý na řidiči.
Výkonný ředitel britského zastoupení automobilky Kia Paul Philpott vysvětluje, že současný automobilový trh prochází zásadní proměnou, jejímž cílem má být auto, které nepotřebuje řidiče.
Paul Philpott dále doplňuje, že společnost Kia si je vědoma mimořádné náročnosti takového úkolu. Původní předpoklady automobilky Kia počítaly s plně automatizovaným automobilem v roce 2030. Částečně samoovladatelné auto se však má na trhu objevit již v roce 2020.
Zástupce společnosti rovněž předpovídá trend pro letošní rok, podle něhož bude dále stoupat popularita alternativních paliv na úkor tradičního dieselu. V této souvislosti též zmiňuje plug-in hybridy Kia Niro a Kia Optima.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.