Volkswagen pokračuje v uvádění dalších verzí modernizované modelové řady Golf na český trh. Nyní jsou na řadě modely Golf GTE a e-Golf s elektrifikovaným pohonem, jejichž technika nabízí motoristům elektrickou mobilitu pro každodenní provoz.
„Modernizovanými modely Golf GTE a e-Golf posilujeme svou nabídku v oblasti elektrické mobility, která patří mezi hlavní pilíře budoucího rozvoje značky Volkswagen,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Čtyřdveřový e-Golf pro modelový rok 2017 se díky novým akumulátorům s dojezdem prodlouženým až na 300 km poprvé stává první volbou pro motoristy, kteří touží po kvalitním a plnohodnotném vozidle s nulovými emisemi. Rovněž nový Golf GTE je výjimečným vozem nevšední kombinací sportovní dynamiky a trvalé udržitelnosti, k níž přispívá i schopnost překonat až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem.“
Nový Volkswagen e-Golf nabízí v porovnání s předchůdcem vyšší výkon, delší dojezd a rozsáhlejší sériovou výbavu. Kapacita nových lithium-iontových akumulátorů byla zvýšena z 24,2 kWh na 35,8 kWh. Díky tomu se prodloužil dojezd v kombinovaném cyklu EU až na 300 kilometrů, přičemž v praktickém provozu, v závislosti na ročním období, stylu jízdy, použití klimatizace a dalších faktorech mohou majitelé e-Golfu v průměru počítat s reálným dojezdem cca 200 kilometrů.
Sériová výbava nového modelu e-Golf, jehož cena byla stanovena na 959 900 Kč, byla významně rozšířena a nyní zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat s funkcí „Front Assist“ a s funkcí nouzového brzdění City s ochranou chodců a multifunkční tříramenný volant obšitý kůží. Novinkou v modelu e-Golf je rovněž na přání dodávaný digitální panel přístrojů Active Info Display a sériově dodávaný informační a zábavní systém Discover Pro s 9,2“ displejem a ovládáním gesty. Mezi další prvky výbavy zahrnuté ve vstupní ceně patří 16“ kola z lehké slitiny, palubní počítač Premium, automatická klimatizace Climatronic a systém preventivní ochrany cestujících PreCrash.
Stejně jako u všech elektricky poháněných modelů Volkswagen umožňuje aplikace Car-Net „e-Remote“ i u nového modelu e-Golf pohodlný přístup k různým funkcím vozidla. Prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu tak lze zapnout nebo vypnout klimatizaci či nabíjení akumulátorů. Aplikace ukáže i polohu zaparkovaného elektromobilitu na mapě. Doba nabíjení prostřednictvím nástěnné nabíječky Wallbox číní 5 h a 20 minut. Po připojení k veřejným nabíjecím stanicím se stejnosměrným proudem trvá nabití na 80 % kapacity akumulátorů pouhých 45 minut.
Zvnějšku se modernizovaný e-Golf odlišuje od svého předchůdce upravenou přídí a zádí s novou osvětlovací technikou LED. V interiéru nabízí elektrické topení obvyklý komfort i v mrazivém počasí. Při nabíjení ze sítě lze funkci topení aktivovat již před odjezdem prostřednictvím aplikace „Car-Net e-Remote“, což prodlužuje dojezd. Stejný efekt přináší i na přání dodávané tepelné čerpadlo, které využívá k vyhřívání interiéru teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponenty poháněcího ústrojí.
V nové podobě přichází na český trh také hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení, který je nabízen za 1 024 900 Kč. Stejně jako u předchůdce má řidič k dispozici mimořádnou jízdní dynamiku v kombinaci s extrémně nízkými emisemi. Hybridní soustavu tvoří spalovací motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor o výkonu 75 kW/102 k, které doplňuje speciálně pro hybridní modely vyvinutá šestistupňová dvouspojková převodovka a sada akumulátorů, umožňující dojezd až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Celkový dojezd činí cca 880 kilometrů. Golf GTE poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 222 km/h.
Nový Golf GTE s pětidveřovou karoserií dává své sportovní geny i příslušnost k rodině elektricky poháněných modelů Volkswagen najevo charakteristickými modrými stylistickými detaily. Dynamiku hospodárného vozu umocňují nové světlomety LED, které patří k sériové výbavě, stejně jako zadní světlomety LED. Součástí sériové výbavy je rovněž informační a zábavní systém Composition Media, adaptivní tempomat, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, multifunkční sportovní volant obšitý kůží, paket Světla a výhled, palubní počítač Premium a 16“ kola z lehké slitiny. Vůz je vybaven rovněž nabíjecím kabelem. Z běžné domovní elektrické zásuvky trvá doplnění elektrické energie na plnou kapacitu akumulátorů přibližně 3,5 hodiny, na přání dodávaná nástěnná nabíječka (tzv. Wallbox) zkrátí dobu nabíjení o hodinu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.