Volkswagen pokračuje v uvádění dalších verzí modernizované modelové řady Golf na český trh. Nyní jsou na řadě modely Golf GTE a e-Golf s elektrifikovaným pohonem, jejichž technika nabízí motoristům elektrickou mobilitu pro každodenní provoz.
„Modernizovanými modely Golf GTE a e-Golf posilujeme svou nabídku v oblasti elektrické mobility, která patří mezi hlavní pilíře budoucího rozvoje značky Volkswagen,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Čtyřdveřový e-Golf pro modelový rok 2017 se díky novým akumulátorům s dojezdem prodlouženým až na 300 km poprvé stává první volbou pro motoristy, kteří touží po kvalitním a plnohodnotném vozidle s nulovými emisemi. Rovněž nový Golf GTE je výjimečným vozem nevšední kombinací sportovní dynamiky a trvalé udržitelnosti, k níž přispívá i schopnost překonat až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem.“
Nový Volkswagen e-Golf nabízí v porovnání s předchůdcem vyšší výkon, delší dojezd a rozsáhlejší sériovou výbavu. Kapacita nových lithium-iontových akumulátorů byla zvýšena z 24,2 kWh na 35,8 kWh. Díky tomu se prodloužil dojezd v kombinovaném cyklu EU až na 300 kilometrů, přičemž v praktickém provozu, v závislosti na ročním období, stylu jízdy, použití klimatizace a dalších faktorech mohou majitelé e-Golfu v průměru počítat s reálným dojezdem cca 200 kilometrů.
Sériová výbava nového modelu e-Golf, jehož cena byla stanovena na 959 900 Kč, byla významně rozšířena a nyní zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat s funkcí „Front Assist“ a s funkcí nouzového brzdění City s ochranou chodců a multifunkční tříramenný volant obšitý kůží. Novinkou v modelu e-Golf je rovněž na přání dodávaný digitální panel přístrojů Active Info Display a sériově dodávaný informační a zábavní systém Discover Pro s 9,2“ displejem a ovládáním gesty. Mezi další prvky výbavy zahrnuté ve vstupní ceně patří 16“ kola z lehké slitiny, palubní počítač Premium, automatická klimatizace Climatronic a systém preventivní ochrany cestujících PreCrash.
Stejně jako u všech elektricky poháněných modelů Volkswagen umožňuje aplikace Car-Net „e-Remote“ i u nového modelu e-Golf pohodlný přístup k různým funkcím vozidla. Prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu tak lze zapnout nebo vypnout klimatizaci či nabíjení akumulátorů. Aplikace ukáže i polohu zaparkovaného elektromobilitu na mapě. Doba nabíjení prostřednictvím nástěnné nabíječky Wallbox číní 5 h a 20 minut. Po připojení k veřejným nabíjecím stanicím se stejnosměrným proudem trvá nabití na 80 % kapacity akumulátorů pouhých 45 minut.
Zvnějšku se modernizovaný e-Golf odlišuje od svého předchůdce upravenou přídí a zádí s novou osvětlovací technikou LED. V interiéru nabízí elektrické topení obvyklý komfort i v mrazivém počasí. Při nabíjení ze sítě lze funkci topení aktivovat již před odjezdem prostřednictvím aplikace „Car-Net e-Remote“, což prodlužuje dojezd. Stejný efekt přináší i na přání dodávané tepelné čerpadlo, které využívá k vyhřívání interiéru teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponenty poháněcího ústrojí.
V nové podobě přichází na český trh také hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení, který je nabízen za 1 024 900 Kč. Stejně jako u předchůdce má řidič k dispozici mimořádnou jízdní dynamiku v kombinaci s extrémně nízkými emisemi. Hybridní soustavu tvoří spalovací motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor o výkonu 75 kW/102 k, které doplňuje speciálně pro hybridní modely vyvinutá šestistupňová dvouspojková převodovka a sada akumulátorů, umožňující dojezd až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Celkový dojezd činí cca 880 kilometrů. Golf GTE poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 222 km/h.
Nový Golf GTE s pětidveřovou karoserií dává své sportovní geny i příslušnost k rodině elektricky poháněných modelů Volkswagen najevo charakteristickými modrými stylistickými detaily. Dynamiku hospodárného vozu umocňují nové světlomety LED, které patří k sériové výbavě, stejně jako zadní světlomety LED. Součástí sériové výbavy je rovněž informační a zábavní systém Composition Media, adaptivní tempomat, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, multifunkční sportovní volant obšitý kůží, paket Světla a výhled, palubní počítač Premium a 16“ kola z lehké slitiny. Vůz je vybaven rovněž nabíjecím kabelem. Z běžné domovní elektrické zásuvky trvá doplnění elektrické energie na plnou kapacitu akumulátorů přibližně 3,5 hodiny, na přání dodávaná nástěnná nabíječka (tzv. Wallbox) zkrátí dobu nabíjení o hodinu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.