Plánujete koupi elektromobilu? Do prodeje přichází modernizovaný Golf GTE a e-Golf

AutoRoad.cz, 22. března 2017, 13:36 Google+

Volkswagen pokračuje v uvádění dalších verzí modernizované modelové řady Golf na český trh. Nyní jsou na řadě modely Golf GTE a e-Golf s elektrifikovaným pohonem, jejichž technika nabízí motoristům elektrickou mobilitu pro každodenní provoz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf GTE

Golf GTE | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Modernizovanými modely Golf GTE a e-Golf posilujeme svou nabídku v oblasti elektrické mobility, která patří mezi hlavní pilíře budoucího rozvoje značky Volkswagen,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Čtyřdveřový e-Golf pro modelový rok 2017 se díky novým akumulátorům s dojezdem prodlouženým až na 300 km poprvé stává první volbou pro motoristy, kteří touží po kvalitním a plnohodnotném vozidle s nulovými emisemi. Rovněž nový Golf GTE je výjimečným vozem nevšední kombinací sportovní dynamiky a trvalé udržitelnosti, k níž přispívá i schopnost překonat až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem.“

img-responsive

Golf GTE | foto: Volkswagen

Nový Volkswagen e-Golf nabízí v porovnání s předchůdcem vyšší výkon, delší dojezd a rozsáhlejší sériovou výbavu. Kapacita nových lithium-iontových akumulátorů byla zvýšena z 24,2 kWh na 35,8 kWh. Díky tomu se prodloužil dojezd v kombinovaném cyklu EU až na 300 kilometrů, přičemž v praktickém provozu, v závislosti na ročním období, stylu jízdy, použití klimatizace a dalších faktorech mohou majitelé e-Golfu v průměru počítat s reálným dojezdem cca 200 kilometrů.

Sériová výbava nového modelu e-Golf, jehož cena byla stanovena na 959 900 Kč, byla významně rozšířena a nyní zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat s funkcí „Front Assist“ a s funkcí nouzového brzdění City s ochranou chodců a multifunkční tříramenný volant obšitý kůží. Novinkou v modelu e-Golf je rovněž na přání dodávaný digitální panel přístrojů Active Info Display a sériově dodávaný informační a zábavní systém Discover Pro s 9,2“ displejem a ovládáním gesty. Mezi další prvky výbavy zahrnuté ve vstupní ceně patří 16“ kola z lehké slitiny, palubní počítač Premium, automatická klimatizace Climatronic a systém preventivní ochrany cestujících PreCrash.

Stejně jako u všech elektricky poháněných modelů Volkswagen umožňuje aplikace Car-Net „e-Remote“ i u nového modelu e-Golf pohodlný přístup k různým funkcím vozidla. Prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu tak lze zapnout nebo vypnout klimatizaci či nabíjení akumulátorů. Aplikace ukáže i polohu zaparkovaného elektromobilitu na mapě. Doba nabíjení prostřednictvím nástěnné nabíječky Wallbox číní 5 h a 20 minut. Po připojení k veřejným nabíjecím stanicím se stejnosměrným proudem trvá nabití na 80 % kapacity akumulátorů pouhých 45 minut.

Zvnějšku se modernizovaný e-Golf odlišuje od svého předchůdce upravenou přídí a zádí s novou osvětlovací technikou LED. V interiéru nabízí elektrické topení obvyklý komfort i v mrazivém počasí. Při nabíjení ze sítě lze funkci topení aktivovat již před odjezdem prostřednictvím aplikace „Car-Net e-Remote“, což prodlužuje dojezd. Stejný efekt přináší i na přání dodávané tepelné čerpadlo, které využívá k vyhřívání interiéru teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponenty poháněcího ústrojí.

V nové podobě přichází na český trh také hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení, který je nabízen za 1 024 900 Kč. Stejně jako u předchůdce má řidič k dispozici mimořádnou jízdní dynamiku v kombinaci s extrémně nízkými emisemi. Hybridní soustavu tvoří spalovací motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor o výkonu 75 kW/102 k, které doplňuje speciálně pro hybridní modely vyvinutá šestistupňová dvouspojková převodovka a sada akumulátorů, umožňující dojezd až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Celkový dojezd činí cca 880 kilometrů. Golf GTE poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 222 km/h.

Nový Golf GTE s pětidveřovou karoserií dává své sportovní geny i příslušnost k rodině elektricky poháněných modelů Volkswagen najevo charakteristickými modrými stylistickými detaily. Dynamiku hospodárného vozu umocňují nové světlomety LED, které patří k sériové výbavě, stejně jako zadní světlomety LED. Součástí sériové výbavy je rovněž informační a zábavní systém Composition Media, adaptivní tempomat, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, multifunkční sportovní volant obšitý kůží, paket Světla a výhled, palubní počítač Premium a 16“ kola z lehké slitiny. Vůz je vybaven rovněž nabíjecím kabelem. Z běžné domovní elektrické zásuvky trvá doplnění elektrické energie na plnou kapacitu akumulátorů přibližně 3,5 hodiny, na přání dodávaná nástěnná nabíječka (tzv. Wallbox) zkrátí dobu nabíjení o hodinu.

Vytisknout

Diskuze: Plánujete koupi elektromobilu? Do prodeje přichází modernizovaný Golf GTE a e-Golf

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS přichází na český trh.

Co ovlivňuje amortizaci aut? V Česku drží auta cenu lépe než ve zbytku Evropy.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud