Co stihnete za 60 sekund? Až dvacetkrát mrknout, až osmnáctkrát se nadechnout a vydechnout nebo až dvakrát polknout. Není to ovšem nic proti tomu, co za jednu jedinou minutu dokáží moderní hypersporty v čele s Bugatti Chiron.
Když loni v Ženevě Bugatti odhalilo nástupce Veyronu, byla to velká sláva. Chiron nadchl odbornou i laickou veřejnost nejen svým designem, ale i výkony. Vždyť uprostřed má uložený osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedílnou součástí vozu je i špičková aerodynamika, natáčení všech kol, karbonový monokok nebo volba z několika jízdních režimů.
Za to všechno si Bugatti účtuje něco kolem 2,4 milionů euro (cca 64,85 milionů korun), i tak je ale o vůz obrovský zájem a je otázkou, jestli vůbec francouzská automobilka dokáže uspokojit všechny movité zájemce. Další by přitom mohli přibýt po zveřejnění velice zajímavého faktu. Jak asi tušíte, týká se toho, co Chiron dokáže pod 60 sekund (paralela se slavným filmem je čistě náhodná). Podle Dana Prossera z magazínu Evo, který povečeřel se šéfem Bentley a Bugatti Wolfgangem Dürheimerem, totiž Chrion dokáže pod jednu minutu zrychlit z klidu na 402 km/h (250 mil za hodinu) a zase zpomalit na nulu! Tedy udělat test 0 - 400 - 0 km/h.
Had dinner with Bentley and Bugatti boss Wolfgang Durheimer on Monday. He told me the Chiron does 0-250mph-0 in sub 60 seconds.
— Dan Prosser (@TheDanProsser) 15. února 2017
O něj se přitom ještě žádná jiná automobilka nepokusila. Nejblíže mu byl Koenigsegg, který s modelem One:1 dokázal zrychlit z klidu na 300 km/h a zase zpomalit na nulu za 17,95 sekundy. Ona decelerace z 300 km/h do klidu mu zabrala pouhých 6 sekund! Hranice 400 km/h je ale v automobilovém světě o pořádný kus jiné než 300 km/h, i proto prohlášení vypadá až neskutečně. Na druhou stranu, pokud by tento test Bugatti neprovedlo, nedávalo by chlubení se jeho šéfa před známým novinářem vůbec žádný smysl. Je tedy klidně možné, že již brzy spatří světlo světa záběry z rekordní jízdy. Do té doby nám nezbývá, než jen nevěřícně na tuto hodnotu zírat a uznat, že Bugatti má opět technicky nejdokonalejší auto planety.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).