Co stihnete za 60 sekund? Až dvacetkrát mrknout, až osmnáctkrát se nadechnout a vydechnout nebo až dvakrát polknout. Není to ovšem nic proti tomu, co za jednu jedinou minutu dokáží moderní hypersporty v čele s Bugatti Chiron.
Když loni v Ženevě Bugatti odhalilo nástupce Veyronu, byla to velká sláva. Chiron nadchl odbornou i laickou veřejnost nejen svým designem, ale i výkony. Vždyť uprostřed má uložený osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedílnou součástí vozu je i špičková aerodynamika, natáčení všech kol, karbonový monokok nebo volba z několika jízdních režimů.
Za to všechno si Bugatti účtuje něco kolem 2,4 milionů euro (cca 64,85 milionů korun), i tak je ale o vůz obrovský zájem a je otázkou, jestli vůbec francouzská automobilka dokáže uspokojit všechny movité zájemce. Další by přitom mohli přibýt po zveřejnění velice zajímavého faktu. Jak asi tušíte, týká se toho, co Chiron dokáže pod 60 sekund (paralela se slavným filmem je čistě náhodná). Podle Dana Prossera z magazínu Evo, který povečeřel se šéfem Bentley a Bugatti Wolfgangem Dürheimerem, totiž Chrion dokáže pod jednu minutu zrychlit z klidu na 402 km/h (250 mil za hodinu) a zase zpomalit na nulu! Tedy udělat test 0 - 400 - 0 km/h.
Had dinner with Bentley and Bugatti boss Wolfgang Durheimer on Monday. He told me the Chiron does 0-250mph-0 in sub 60 seconds.
— Dan Prosser (@TheDanProsser) 15. února 2017
O něj se přitom ještě žádná jiná automobilka nepokusila. Nejblíže mu byl Koenigsegg, který s modelem One:1 dokázal zrychlit z klidu na 300 km/h a zase zpomalit na nulu za 17,95 sekundy. Ona decelerace z 300 km/h do klidu mu zabrala pouhých 6 sekund! Hranice 400 km/h je ale v automobilovém světě o pořádný kus jiné než 300 km/h, i proto prohlášení vypadá až neskutečně. Na druhou stranu, pokud by tento test Bugatti neprovedlo, nedávalo by chlubení se jeho šéfa před známým novinářem vůbec žádný smysl. Je tedy klidně možné, že již brzy spatří světlo světa záběry z rekordní jízdy. Do té doby nám nezbývá, než jen nevěřícně na tuto hodnotu zírat a uznat, že Bugatti má opět technicky nejdokonalejší auto planety.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.