Co stihnete za 60 sekund? Až dvacetkrát mrknout, až osmnáctkrát se nadechnout a vydechnout nebo až dvakrát polknout. Není to ovšem nic proti tomu, co za jednu jedinou minutu dokáží moderní hypersporty v čele s Bugatti Chiron.
Když loni v Ženevě Bugatti odhalilo nástupce Veyronu, byla to velká sláva. Chiron nadchl odbornou i laickou veřejnost nejen svým designem, ale i výkony. Vždyť uprostřed má uložený osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedílnou součástí vozu je i špičková aerodynamika, natáčení všech kol, karbonový monokok nebo volba z několika jízdních režimů.
Za to všechno si Bugatti účtuje něco kolem 2,4 milionů euro (cca 64,85 milionů korun), i tak je ale o vůz obrovský zájem a je otázkou, jestli vůbec francouzská automobilka dokáže uspokojit všechny movité zájemce. Další by přitom mohli přibýt po zveřejnění velice zajímavého faktu. Jak asi tušíte, týká se toho, co Chiron dokáže pod 60 sekund (paralela se slavným filmem je čistě náhodná). Podle Dana Prossera z magazínu Evo, který povečeřel se šéfem Bentley a Bugatti Wolfgangem Dürheimerem, totiž Chrion dokáže pod jednu minutu zrychlit z klidu na 402 km/h (250 mil za hodinu) a zase zpomalit na nulu! Tedy udělat test 0 - 400 - 0 km/h.
Had dinner with Bentley and Bugatti boss Wolfgang Durheimer on Monday. He told me the Chiron does 0-250mph-0 in sub 60 seconds.
— Dan Prosser (@TheDanProsser) 15. února 2017
O něj se přitom ještě žádná jiná automobilka nepokusila. Nejblíže mu byl Koenigsegg, který s modelem One:1 dokázal zrychlit z klidu na 300 km/h a zase zpomalit na nulu za 17,95 sekundy. Ona decelerace z 300 km/h do klidu mu zabrala pouhých 6 sekund! Hranice 400 km/h je ale v automobilovém světě o pořádný kus jiné než 300 km/h, i proto prohlášení vypadá až neskutečně. Na druhou stranu, pokud by tento test Bugatti neprovedlo, nedávalo by chlubení se jeho šéfa před známým novinářem vůbec žádný smysl. Je tedy klidně možné, že již brzy spatří světlo světa záběry z rekordní jízdy. Do té doby nám nezbývá, než jen nevěřícně na tuto hodnotu zírat a uznat, že Bugatti má opět technicky nejdokonalejší auto planety.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.