Co stihnete za 60 sekund? Až dvacetkrát mrknout, až osmnáctkrát se nadechnout a vydechnout nebo až dvakrát polknout. Není to ovšem nic proti tomu, co za jednu jedinou minutu dokáží moderní hypersporty v čele s Bugatti Chiron.
Když loni v Ženevě Bugatti odhalilo nástupce Veyronu, byla to velká sláva. Chiron nadchl odbornou i laickou veřejnost nejen svým designem, ale i výkony. Vždyť uprostřed má uložený osmilitrový šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Ty pak na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h v této kombinaci Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, v běžném cestovním režimu je ale omezena na 380 km/h. Nedílnou součástí vozu je i špičková aerodynamika, natáčení všech kol, karbonový monokok nebo volba z několika jízdních režimů.
Za to všechno si Bugatti účtuje něco kolem 2,4 milionů euro (cca 64,85 milionů korun), i tak je ale o vůz obrovský zájem a je otázkou, jestli vůbec francouzská automobilka dokáže uspokojit všechny movité zájemce. Další by přitom mohli přibýt po zveřejnění velice zajímavého faktu. Jak asi tušíte, týká se toho, co Chiron dokáže pod 60 sekund (paralela se slavným filmem je čistě náhodná). Podle Dana Prossera z magazínu Evo, který povečeřel se šéfem Bentley a Bugatti Wolfgangem Dürheimerem, totiž Chrion dokáže pod jednu minutu zrychlit z klidu na 402 km/h (250 mil za hodinu) a zase zpomalit na nulu! Tedy udělat test 0 - 400 - 0 km/h.
Had dinner with Bentley and Bugatti boss Wolfgang Durheimer on Monday. He told me the Chiron does 0-250mph-0 in sub 60 seconds.
— Dan Prosser (@TheDanProsser) 15. února 2017
O něj se přitom ještě žádná jiná automobilka nepokusila. Nejblíže mu byl Koenigsegg, který s modelem One:1 dokázal zrychlit z klidu na 300 km/h a zase zpomalit na nulu za 17,95 sekundy. Ona decelerace z 300 km/h do klidu mu zabrala pouhých 6 sekund! Hranice 400 km/h je ale v automobilovém světě o pořádný kus jiné než 300 km/h, i proto prohlášení vypadá až neskutečně. Na druhou stranu, pokud by tento test Bugatti neprovedlo, nedávalo by chlubení se jeho šéfa před známým novinářem vůbec žádný smysl. Je tedy klidně možné, že již brzy spatří světlo světa záběry z rekordní jízdy. Do té doby nám nezbývá, než jen nevěřícně na tuto hodnotu zírat a uznat, že Bugatti má opět technicky nejdokonalejší auto planety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?