Až 98 procent řidičů vůbec netuší, co signalizují kontrolky na přístrojové desce. Palubní desky moderních vozů jsou totiž prošpikované nejrůznějšími světelnými symboly, některé jich mají více než 40, tak ani není divu, že jsou z nich řidiči zmatení. Říká to studie britské společnosti Britannia Rescue.
Studie, které se zúčastnilo 2018 britských řidičů, došla k šokujícímu závěru: až 98 procent z nich nerozezná ani základní varovné nebo informační kontrolky.
Řidiči se měli v testu orientovat mezi 16 nejčastějšími piktogramy. Byly mezi nimi například symbol klaksonu, varování poruchy promazání motoru, výstražného světla ABS, symboly světel a výstrahy na nedostatek paliva. Velké problémy dělaly testovaným signalizace podhuštěných pneumatik. Až 71 procent tento symbol vůbec nepoznalo a 31 procent neznalo symbol oznamující poruchu airbagu.
Téměř polovina zkoumaných řidičů přiznala, že když se jim na přístrojové desce rozsvítí varovné světlo, nejenže nevědí, co znamená, ale jedou v klidu dál. Někteří z nich se rozhodli pro návštěvu autoservisu až po dvou týdnech.
Platí, že červené kontrolky značí velké nebezpečí a řidič by měl co nejdříve zastavit. Žluté nebo oranžové mají výstražnou funkci a modré se zelenými jsou informačního charakteru. Například oznámí aktivaci tempomatu nebo světel.
Na vině však nejsou jenom řidiči. Problémem je totiž i množství a nejednotnost symbolů, které často „ohlašují" tu stejnou informaci. Na palubních deskách 15 nejprodávanějších aut ve Velké Británii napočítali experti Britannia Rescue 99 různých piktogramů a kontrolek, přičemž jenom 12 z nich bylo shodných s těmi ve všech ostatních vozech.
A co se týká množství, tak například v Mercedes-Benz třídy A má celkem 41 kontrolek a ve Škodě Octavia jich je 31. Lépe jsou na tom BMW řady 3 nebo Nissan Micra s pouhými 21 kontrolkami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.