Automobilka Nissan řeší dosud nevídaný problém. Tím je fakt, že se model Navara z let výroby 2004-2015 trápí s rozlamováním se v půli.
Ano, je to vážně skutečná zpráva. Podle informací se problém zatím týká 35 tisíc exemplářů předešlé generace Navary. Za vše může korodující rám v zadní části. Díky tomu se již několikrát stalo, že se auto jednoduše rozpůlilo. Sami se podívejte, jak to vypadá děsivě.
O to hůř pro majitele všech dotčených aut, jelikož Nissan o nápravě problému nechce ani slyšet. Dokonce odmítá i svolávací akci, jenže jak se ukazuje, za vše může především nedostatečná ochrana proti korozi a nekvalitní konstrukce v místech největšího zatížení.
Zajímavé je, že zatím se problémy s korozí a lámáním objevují především u kousků prodaných ve Velké Británii. To by mohla být odpověď na to, proč tam nefunguje jinak v Evropě dostatečně účinná ochrana proti korozi. Velká vlhkost spojená s častými dešti a oceánským vzduchem dělají svoje.
Celou situaci už řeší i britský parlamentní výbor pro dopravu. Všichni dotčení zákazníci chtějí jen jedno. Najít nějaké chytré řešení situace a zajistit, aby se další Navary nerozlomily. A mimochodem. Podle zpráv je dalších 193 tisíc vozů po celém světě v ohrožení. My jen doufáme, že ani jeden kus nejezdí v ČR.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.