Automobilka Nissan řeší dosud nevídaný problém. Tím je fakt, že se model Navara z let výroby 2004-2015 trápí s rozlamováním se v půli.
Ano, je to vážně skutečná zpráva. Podle informací se problém zatím týká 35 tisíc exemplářů předešlé generace Navary. Za vše může korodující rám v zadní části. Díky tomu se již několikrát stalo, že se auto jednoduše rozpůlilo. Sami se podívejte, jak to vypadá děsivě.
O to hůř pro majitele všech dotčených aut, jelikož Nissan o nápravě problému nechce ani slyšet. Dokonce odmítá i svolávací akci, jenže jak se ukazuje, za vše může především nedostatečná ochrana proti korozi a nekvalitní konstrukce v místech největšího zatížení.
Zajímavé je, že zatím se problémy s korozí a lámáním objevují především u kousků prodaných ve Velké Británii. To by mohla být odpověď na to, proč tam nefunguje jinak v Evropě dostatečně účinná ochrana proti korozi. Velká vlhkost spojená s častými dešti a oceánským vzduchem dělají svoje.
Celou situaci už řeší i britský parlamentní výbor pro dopravu. Všichni dotčení zákazníci chtějí jen jedno. Najít nějaké chytré řešení situace a zajistit, aby se další Navary nerozlomily. A mimochodem. Podle zpráv je dalších 193 tisíc vozů po celém světě v ohrožení. My jen doufáme, že ani jeden kus nejezdí v ČR.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?