Matné nebo zažloutlé kryty předních světlometů známe asi všichni. Někteří jejich úpravu příliš neřeší, jiní se snaží přijít na co možná nejefektivnější způsob, jak jim vrátit zašlou slávu. Drtivá většina metod je přitom přechodná, my si však dnes ukážeme, že jde kryty opravit i permanentně.
Jedlá soda, zubní pasta nebo ocet. Jen několik ze zaručených tipů, jak vrátit předním světlometům zašlou slávu. Všechny však mají společného jmenovatele – jejich účinek je dočasný. Doslova za pár korun lze přitom světla oživit permanentně. Potřebovat k tomu budete smirkový papír, rozprašovač s vodou, alkohol na umytí před závěrečným krokem, kterým je ochranný sprej na udržení čistých plastových ploch, zabraňující zažloutnutí a chránící před UV zářením. Na ochranu karosérie vozu se pak hodí lepící páska, nůžky a nějaký igelit nebo třeba pytlík do odpadkového koše. Tyto věci ale budete potřebovat pouze v případě, že světlo budete ošetřovat přímo na vozidle a nebudete jej odmontovávat mimo vůz. Hodit se mohou také papírové utěrky, případně nějaký hadr na otření. Vedle vlastních rukou už nic víc potřebovat nebudete.
Celý proces navrácení původního lesku je jednoduchý a rychlý. Prvním krokem je použití smirkového papíru, typ P400, s nímž budete dělat kruhové pohyby. Aby se během práce s ním nepoškodil lak kolem světlometu, je dobré jej oblepit lepící páskou. Následně je potřeba postříkat světlo vodou a to stejné se šmirgl papírem. Tekutinou nešetřete a i během používání papíru (nesmíte na něj tlačit) na světlo neustále rozprašujte vodu. Důvodem je fakt, že při smirkování se uvolňují částečky zoxidovaného zažloutlého plastu, které tak stečou dolů na vozovku. Na závěr ještě celý světlomet očistěte horizontálními pohyby smirkovým papírem. Opět nešetřete vodou. Po dokončení nebude plastový kryt zažloutlý a drobné škrábance budou v horizontálním směru, což následně usnadní ošetřování s ochranným sprejem.
Po práci s typem P400 následuje použití typu P600, který o něco jemnější. S ním je tedy možné pracovat trochu drsněji, jinak je ale postup stejný. Navlhčit papír i světlo, pak následují kruhové a po nich i horizontální pochyby. Opět uvidíte stékající částečky plastu. Po dokončení práce s P600 světlo důkladně očistěte vodou a otřete. Posledním krokem je použití velmi jemného smirkového papíru P2000 s nímž je proces stejný jako před tím. Světlo i papír navlhčíte, nejprve dělejte krouživé a následně horizontální pohyby. Po použití všech tří typů smirkového papíru je světlo daleko méně zažloutlé, stále ale lehce matné a pokryté drobnými škrábanci. Před použitím ochranného spreje je potřeba plastový kryt očistit alkoholem, jenž odstraní nežádoucí nečistoty a mastnotu.
Než použijete sprej, zakryjte igelitem nebo pytlíkem přední část karosérie, aby nedošlo k jejímu poškození. Sprej, jenž vytvoří ochrannou vrstvu na plastovém krytu, následně nanášejte půlkruhovými pohyby a klidně v několika vrstvách, abyste dosáhli požadovaného efektu. Mezi jednotlivými vrstvami ale vždy dodržujte zhruba pětiminutový rozestup. Celkem nanášejte zhruba tři vrstvy, nezapomínejte na záhyby. Aby byl výsledek co možná nejlepší, tedy světlo co nejvíce čiré, po poslední aplikaci nechejte minimálně několik hodin sprej pořádně působit a zaschnout. Pokud se následně budete chtít zbavit nežádoucích částeček, které sprej zanechal, použijte ještě jednou smirkovaní papír P2000 nebo P3000 tak, jak je popsáno výše. Nutný krok to ale není. Na úplný závěr, při použití i nepoužití papíru P3000, pak světlo navoskujte za použití hadříku z mikrovlákna a karnaubského vosku. Jakmile začne působit, pouze ho ze světla otřete a je hotovo. Světlo je po podobné údržbě mnohem čistější a je rovněž chráněno před UV zářením i dalším zažloutnutím a zmatněním.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.