Sníh na střeše jakéhokoliv auta je pro řidiče nejen nepříjemný, ale potenciálně i velice nebezpečný. Odhrnout jej ze střechy osobního vozu až tak velký problém není, řidiči užitkových nebo nákladních automobilů to ale mají o hodně těší. O to více je pozoruhodné zařízení, fungující na rakouských dálnicích.
Jak už možná z našeho dřívějšího článku víte, za jízdu se sněhem na střeše hrozí na místě pokuta až 2000 korun a ve správním řízení dokonce až 2500 korun. Odstranit jej přitom ze střechy několikametrového kamionu je pro normálního řidiče mnohdy nadlidský úkol. Po vzoru Rakušanů by však stačilo postavit na vybraných odpočívadlech speciální zařízení s lešením, na nějž řidič nákladního nebo i užitkového automobilu vyleze a vlastníma rukama sníh či led ze střechy sundá.
Čtěte také: Prohnete se! Za sníh a led na střeše auta zaplatíte tučné pokuty + PŘEHLED
Fungování takové rampy, ulehčující odhrnutí sněhu a ledu ze střechy, ukazuje na videu Ústřední automotoklub (zkráceně ÚAMK). Ta je umístěna na celkem sedmi hlavních tazích v Rakousku (dálnice A9, A10, A12 a A14). K dispozici je přímo tam i speciální hrablo pro odhrnutí sněhu, řidič tak nemusí mít u sebe vůbec nic. Na zařízení upozorňuje specifická dopravní značka, vstup na něj je ale pouze na vlastní nebezpečí. Vykonat jej může řidič příslušného vozidla, případně obsluha lešení.
Že je podobná věc zrovna v Rakousku se není co divit. Tamní policie totiž sníh a led na střeše trestá pokutou až 5000 euro (cca 135 000 korun)! V Česku se podle ministerstva dopravy s výstavbou podobných ramp výhledově také počítá, letos v zimě to ale ještě nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?