A Češi zase spí. V Rakousku mají vychytávku, která u nás hodně chybí

ar6, 23. ledna 2017, 23:01 Google+

Sníh na střeše jakéhokoliv auta je pro řidiče nejen nepříjemný, ale potenciálně i velice nebezpečný. Odhrnout jej ze střechy osobního vozu až tak velký problém není, řidiči užitkových nebo nákladních automobilů to ale mají o hodně těší. O to více je pozoruhodné zařízení, fungující na rakouských dálnicích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Speciální rampa pro odklízení sněhu ze střechy nákladního automobilu.

Speciální rampa pro odklízení sněhu ze střechy nákladního automobilu. | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jak už možná z našeho dřívějšího článku víte, za jízdu se sněhem na střeše hrozí na místě pokuta až 2000 korun a ve správním řízení dokonce až 2500 korun. Odstranit jej přitom ze střechy několikametrového kamionu je pro normálního řidiče mnohdy nadlidský úkol. Po vzoru Rakušanů by však stačilo postavit na vybraných odpočívadlech speciální zařízení s lešením, na nějž řidič nákladního nebo i užitkového automobilu vyleze a vlastníma rukama sníh či led ze střechy sundá.

Čtěte také: Prohnete se! Za sníh a led na střeše auta zaplatíte tučné pokuty + PŘEHLED

Fungování takové rampy, ulehčující odhrnutí sněhu a ledu ze střechy, ukazuje na videu Ústřední automotoklub (zkráceně ÚAMK). Ta je umístěna na celkem sedmi hlavních tazích v Rakousku (dálnice A9, A10, A12 a A14). K dispozici je přímo tam i speciální hrablo pro odhrnutí sněhu, řidič tak nemusí mít u sebe vůbec nic. Na zařízení upozorňuje specifická dopravní značka, vstup na něj je ale pouze na vlastní nebezpečí. Vykonat jej může řidič příslušného vozidla, případně obsluha lešení.

Že je podobná věc zrovna v Rakousku se není co divit. Tamní policie totiž sníh a led na střeše trestá pokutou až 5000 euro (cca 135 000 korun)! V Česku se podle ministerstva dopravy s výstavbou podobných ramp výhledově také počítá, letos v zimě to ale ještě nebude.

Vytisknout

Diskuze: A Češi zase spí. V Rakousku mají vychytávku, která u nás hodně chybí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia Combi RS230

Co dělat, když vám zamrzne palivový systém? Toto je dlouhodobá prevence

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud