Sníh na střeše jakéhokoliv auta je pro řidiče nejen nepříjemný, ale potenciálně i velice nebezpečný. Odhrnout jej ze střechy osobního vozu až tak velký problém není, řidiči užitkových nebo nákladních automobilů to ale mají o hodně těší. O to více je pozoruhodné zařízení, fungující na rakouských dálnicích.
Jak už možná z našeho dřívějšího článku víte, za jízdu se sněhem na střeše hrozí na místě pokuta až 2000 korun a ve správním řízení dokonce až 2500 korun. Odstranit jej přitom ze střechy několikametrového kamionu je pro normálního řidiče mnohdy nadlidský úkol. Po vzoru Rakušanů by však stačilo postavit na vybraných odpočívadlech speciální zařízení s lešením, na nějž řidič nákladního nebo i užitkového automobilu vyleze a vlastníma rukama sníh či led ze střechy sundá.
Čtěte také: Prohnete se! Za sníh a led na střeše auta zaplatíte tučné pokuty + PŘEHLED
Fungování takové rampy, ulehčující odhrnutí sněhu a ledu ze střechy, ukazuje na videu Ústřední automotoklub (zkráceně ÚAMK). Ta je umístěna na celkem sedmi hlavních tazích v Rakousku (dálnice A9, A10, A12 a A14). K dispozici je přímo tam i speciální hrablo pro odhrnutí sněhu, řidič tak nemusí mít u sebe vůbec nic. Na zařízení upozorňuje specifická dopravní značka, vstup na něj je ale pouze na vlastní nebezpečí. Vykonat jej může řidič příslušného vozidla, případně obsluha lešení.
Že je podobná věc zrovna v Rakousku se není co divit. Tamní policie totiž sníh a led na střeše trestá pokutou až 5000 euro (cca 135 000 korun)! V Česku se podle ministerstva dopravy s výstavbou podobných ramp výhledově také počítá, letos v zimě to ale ještě nebude.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?