Když se řekne české pneumatika, většině se asi vybaví značka Barum. Od letošního roku si ale možná pod tímto pojmem představíte i jinou značku. Internetový obchod Nejlevnější Pneu totiž přichází s vlastními gumami pod značkou Tomket.
Internetový obchod Nejlevnější Pneu, za nímž stojí Radek Grill, je dlouhodobě českou i slovenskou jedničkou v prodeji pneumatik cizích výrobců. Od letošního roku ale svým zákazníkům nabídne také pneumatiky vlastní značky Tomket. Podle vlastních internetových stránek chce společnost řidiče nalákat na dobrý poměr mezi cenou a kvalitou, respektive výkonem a bezpečím. Ačkoliv je však značka česká, vývoj i výroba probíhají ve spolupráci s partnery firmy z Asie i Evropy.
„Většina řidičů chce velmi dobrou kvalitu a zároveň řeší cenu. Ne každý potřebuje nebo si může dovolit prémiové značky. Proto jsme v posledních letech společně s našimi technologickými a výrobními partnery pracovali na vývoji nové značky pneumatik, u které zákazník nebude platit za slavnou historii, za předimenzovaný marketing nebo za obchodní logistiku,“ popisuje pohnutky k založení vlastní značky pneumatik na jejím webu Radek Grill. Výhodou má být i stlačení vnějších nákladů na minimum. Brzdná dráha všech pneumatik na mokru je pak hodnocena písmenem B.
V nabídce se objeví celkem tři typy pneumatik – dva pro osobní auta a jeden pro lehká užitková vozidla. Všechny typy gumy jsou zatím letní, v závěrečné fázi testů jsou ale také zimní pneumatiky. Aktuálním základem nabídky je řada Tomket ECO, dostupná pro ráfky o průměru 13, 14 nebo 15 palců. K dispozici je několik rozměrů se šířkou od 155 do 195 milimetrů a profilem 60, 65 nebo 70. Výhodou této gumy mají být vedle nízké ceny (podle www.nejlevnejsipneu.cz aktuálně od 733 do 1108 korun) také asymetrický dezén, tři odvodové drážky, vysoká tuhost středového žebra nebo směs běhounu využívající siliku a saze, což zaručuje vysokou odolnost a elasticitu pneumatiky.
Pro dynamicky zaměřené řidiče je v nabídce řada Tomket Sport pro ráfky o průměru 15, 16, 17, 18 nebo 19 palců. Guma má čtyři široké drážky, asymetrický dezén nebo lamely na obvodu pneumatiky ve 3D blokovém provedení. Šířka je 205 až 245 milimetrů a boční profil 35, 40, 45, 50, 55 nebo 60, stejně jako u řady Eco tak je na výběr několik rozměrových kombinací. Cena za pneumatiku se pohybuje mezi 1070 až 2557 korunami. Lehkým užitkovým vozidlům je určena řada Tomket Van pro průměr ráfku 14, 15 nebo 16 palců. Šířka pneumatiky je 185 až 235 milimetrů, profil potom 65, 70 nebo 75. Guma má tři drážky, mohutné centrální dezénové bloky nebo lamely tvarované do písmene J, což snižuje hlučnost i přenášené vibrace ze silnice. Jejich cena se pohybuje mezi 1276 až 2091 korunami.
Zdroj: iDnes.cz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.