Když se řekne české pneumatika, většině se asi vybaví značka Barum. Od letošního roku si ale možná pod tímto pojmem představíte i jinou značku. Internetový obchod Nejlevnější Pneu totiž přichází s vlastními gumami pod značkou Tomket.
Internetový obchod Nejlevnější Pneu, za nímž stojí Radek Grill, je dlouhodobě českou i slovenskou jedničkou v prodeji pneumatik cizích výrobců. Od letošního roku ale svým zákazníkům nabídne také pneumatiky vlastní značky Tomket. Podle vlastních internetových stránek chce společnost řidiče nalákat na dobrý poměr mezi cenou a kvalitou, respektive výkonem a bezpečím. Ačkoliv je však značka česká, vývoj i výroba probíhají ve spolupráci s partnery firmy z Asie i Evropy.
„Většina řidičů chce velmi dobrou kvalitu a zároveň řeší cenu. Ne každý potřebuje nebo si může dovolit prémiové značky. Proto jsme v posledních letech společně s našimi technologickými a výrobními partnery pracovali na vývoji nové značky pneumatik, u které zákazník nebude platit za slavnou historii, za předimenzovaný marketing nebo za obchodní logistiku,“ popisuje pohnutky k založení vlastní značky pneumatik na jejím webu Radek Grill. Výhodou má být i stlačení vnějších nákladů na minimum. Brzdná dráha všech pneumatik na mokru je pak hodnocena písmenem B.
V nabídce se objeví celkem tři typy pneumatik – dva pro osobní auta a jeden pro lehká užitková vozidla. Všechny typy gumy jsou zatím letní, v závěrečné fázi testů jsou ale také zimní pneumatiky. Aktuálním základem nabídky je řada Tomket ECO, dostupná pro ráfky o průměru 13, 14 nebo 15 palců. K dispozici je několik rozměrů se šířkou od 155 do 195 milimetrů a profilem 60, 65 nebo 70. Výhodou této gumy mají být vedle nízké ceny (podle www.nejlevnejsipneu.cz aktuálně od 733 do 1108 korun) také asymetrický dezén, tři odvodové drážky, vysoká tuhost středového žebra nebo směs běhounu využívající siliku a saze, což zaručuje vysokou odolnost a elasticitu pneumatiky.
Pro dynamicky zaměřené řidiče je v nabídce řada Tomket Sport pro ráfky o průměru 15, 16, 17, 18 nebo 19 palců. Guma má čtyři široké drážky, asymetrický dezén nebo lamely na obvodu pneumatiky ve 3D blokovém provedení. Šířka je 205 až 245 milimetrů a boční profil 35, 40, 45, 50, 55 nebo 60, stejně jako u řady Eco tak je na výběr několik rozměrových kombinací. Cena za pneumatiku se pohybuje mezi 1070 až 2557 korunami. Lehkým užitkovým vozidlům je určena řada Tomket Van pro průměr ráfku 14, 15 nebo 16 palců. Šířka pneumatiky je 185 až 235 milimetrů, profil potom 65, 70 nebo 75. Guma má tři drážky, mohutné centrální dezénové bloky nebo lamely tvarované do písmene J, což snižuje hlučnost i přenášené vibrace ze silnice. Jejich cena se pohybuje mezi 1276 až 2091 korunami.
Zdroj: iDnes.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?