Není žádným tajemstvím, že chystaná ostrá verze BMW M5 nové generace bude čtyřkolkou. Mnozí fandové značky jsou ostře proti a možná z toho důvodu si výrobce připravil jednou velkou vychytávku.
Bohužel, jak se poslední dobou ukazuje, ani u BMW už nehraje tak významnou roli pohon zadních kol. Zákazníci čím dál časteji sahají po verzích se systémem xDrive. Mnohdy je to jen proto, aby se posádka cítila bezpečněji, což je ale ve výsledku trošku nemysl. Čtyřkolka totiž nedokáže obelhat fyziku stejnou měrou, jako zadokolka.
Jenže BMW své zákazníky poslouchá a tak nová M5 například nebude nabízena s manuální převodovkou! Společně s tím zmizní také zadní pohon, i když... Nová zpráva naznačuje, že tahle verze dostane speciální tlačítko. Díky němu půjde deaktivovat pohon všech kol a z M5 se stane čistá zadokolka!
Systém zkrátka po jeho stisknutí rozepne mezinápravovou spojku a rázem si bude moci řidič užívat klasické výhody náhonu na zadek. Je sice jasné, že celková hmotnost v tu chvíli bude stále stejná a je otázkou, do jaké míry bude eMko čistou zadokolkou. Něco podobného ovšem můžeme vídat také u pohonu všech kol xDrive.
A co se vlastně má nacházet pod kapotou žhavé pětkové novinky? Podle dosavadních zpráv má jít o dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Ten nabídne výkon okolo 600 koní, točivý moment pak dosáhne 700 Nm. Díky tomu se nejspíše mají budoucí majitelé na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.