Není žádným tajemstvím, že chystaná ostrá verze BMW M5 nové generace bude čtyřkolkou. Mnozí fandové značky jsou ostře proti a možná z toho důvodu si výrobce připravil jednou velkou vychytávku.
Bohužel, jak se poslední dobou ukazuje, ani u BMW už nehraje tak významnou roli pohon zadních kol. Zákazníci čím dál časteji sahají po verzích se systémem xDrive. Mnohdy je to jen proto, aby se posádka cítila bezpečněji, což je ale ve výsledku trošku nemysl. Čtyřkolka totiž nedokáže obelhat fyziku stejnou měrou, jako zadokolka.
Jenže BMW své zákazníky poslouchá a tak nová M5 například nebude nabízena s manuální převodovkou! Společně s tím zmizní také zadní pohon, i když... Nová zpráva naznačuje, že tahle verze dostane speciální tlačítko. Díky němu půjde deaktivovat pohon všech kol a z M5 se stane čistá zadokolka!
Systém zkrátka po jeho stisknutí rozepne mezinápravovou spojku a rázem si bude moci řidič užívat klasické výhody náhonu na zadek. Je sice jasné, že celková hmotnost v tu chvíli bude stále stejná a je otázkou, do jaké míry bude eMko čistou zadokolkou. Něco podobného ovšem můžeme vídat také u pohonu všech kol xDrive.
A co se vlastně má nacházet pod kapotou žhavé pětkové novinky? Podle dosavadních zpráv má jít o dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Ten nabídne výkon okolo 600 koní, točivý moment pak dosáhne 700 Nm. Díky tomu se nejspíše mají budoucí majitelé na co těšit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!