Populární SUV od Nissanu se jménem X-Trail bylo až doposud dostupné pouze s motory o objemu 1.6 litru. To se ovšem se začátkem dalšího týdne mění.
Do nabídky se nově zařazuje vznětový dvoulitr, který tím pádem dostane pozici nejvýkonnějšího motoru v modelové řadě X-Trail. Díky tomu se poprvé objeví také možnost spárovat automatickou převodovku Xtronic CVT s pohonem všech čtyř kol. Nový naftový dvoulitr nabídne slušných 177 koní výkonu a maximální točivý moment dosáhne 380 Nm.
Znalci konceru Renault Nissan pak jistě tuší, že se vlastně jedná o přepracovanou jednotku 2.0 dCi. Tu používal například Renault Koleos první generace. Nový motor se stejným objemem pak dostane i jeho druhá generace. Díky vyššímu výkonu se pak počítá s tím, že X-Trail 2.0 dCi bude konzumovat okolo šesti litrů v průměru.
Co se týče nabídek verzí, náročnější zákazníci si budou moci vybrat také provedení s automatem a pohonem pouze předních kol. U varianty 4x4 půjde zvolit, zda chcete místo automatu raději manuál. Kdo by však chtěl dvoulitrovou předokolku s manuálem, má smůlu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.