S rostoucí popularitou sociálních sítí se rozmáhá stále více její využití. Posledním příkladem je možné sdílení vozů s několika uživateli, které plánuje japonský Nissan.
Na konci letošního roku chce totiž automobilka spustit převratnou službu Nissan Intelligent Get & Go Micra. Ta je vlastně základem pro spoluvlastnictví automobilu skrze sociální sítě. Nejprve bude její zkušební provoz spuštěn v okolí města Paříž ve Francii.
Posléze, až se ukáže, do jaké míry tohle vše funguje, se služba rozšíří do dalších měst a států. Cíle, tohoto nápadu by pak bylo vzájemná zápůjčka vozidel Nissan Micra s 0,9litrovým zážehovým přeplňovaným tříválcem. Vše by se mělo uskutečnit v dubnu příštího roku, takže do té doby se bude vše dolaďovat.
A jak to vše bude fungovat? Defacto se má jednat o spárování jednotlivých profilů zákazníků, což povede k jednotné internetové komunitě. Tam se už budou Micry vzájemně půjčovat, domlouvat se podrobnosti o zápůjčkách a tak dále. Ve skupině pak mají být pouze blízko sebe bydlící lidé, kteří navíc logicky budou navazovat s časovým úsekem, na jaký si Micru půjčí.
Vše pak bude placeno na základě faktury, kde bude rozpočítána doba, na kterou se auto každému zájemci pronajalo. V ceně je i pojištění, servis, přístup k internetovému párovacímu nástroji a také instalace aplikace pro chytré telefony. Jediným omezením tak bude jen fakt, že za rok nesmí nikdo z uživatelů najet s vozem víc jak 15 tisíc kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?