S rostoucí popularitou sociálních sítí se rozmáhá stále více její využití. Posledním příkladem je možné sdílení vozů s několika uživateli, které plánuje japonský Nissan.
Na konci letošního roku chce totiž automobilka spustit převratnou službu Nissan Intelligent Get & Go Micra. Ta je vlastně základem pro spoluvlastnictví automobilu skrze sociální sítě. Nejprve bude její zkušební provoz spuštěn v okolí města Paříž ve Francii.
Posléze, až se ukáže, do jaké míry tohle vše funguje, se služba rozšíří do dalších měst a států. Cíle, tohoto nápadu by pak bylo vzájemná zápůjčka vozidel Nissan Micra s 0,9litrovým zážehovým přeplňovaným tříválcem. Vše by se mělo uskutečnit v dubnu příštího roku, takže do té doby se bude vše dolaďovat.
A jak to vše bude fungovat? Defacto se má jednat o spárování jednotlivých profilů zákazníků, což povede k jednotné internetové komunitě. Tam se už budou Micry vzájemně půjčovat, domlouvat se podrobnosti o zápůjčkách a tak dále. Ve skupině pak mají být pouze blízko sebe bydlící lidé, kteří navíc logicky budou navazovat s časovým úsekem, na jaký si Micru půjčí.
Vše pak bude placeno na základě faktury, kde bude rozpočítána doba, na kterou se auto každému zájemci pronajalo. V ceně je i pojištění, servis, přístup k internetovému párovacímu nástroji a také instalace aplikace pro chytré telefony. Jediným omezením tak bude jen fakt, že za rok nesmí nikdo z uživatelů najet s vozem víc jak 15 tisíc kilometrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?