S rostoucí popularitou sociálních sítí se rozmáhá stále více její využití. Posledním příkladem je možné sdílení vozů s několika uživateli, které plánuje japonský Nissan.
Na konci letošního roku chce totiž automobilka spustit převratnou službu Nissan Intelligent Get & Go Micra. Ta je vlastně základem pro spoluvlastnictví automobilu skrze sociální sítě. Nejprve bude její zkušební provoz spuštěn v okolí města Paříž ve Francii.
Posléze, až se ukáže, do jaké míry tohle vše funguje, se služba rozšíří do dalších měst a států. Cíle, tohoto nápadu by pak bylo vzájemná zápůjčka vozidel Nissan Micra s 0,9litrovým zážehovým přeplňovaným tříválcem. Vše by se mělo uskutečnit v dubnu příštího roku, takže do té doby se bude vše dolaďovat.
A jak to vše bude fungovat? Defacto se má jednat o spárování jednotlivých profilů zákazníků, což povede k jednotné internetové komunitě. Tam se už budou Micry vzájemně půjčovat, domlouvat se podrobnosti o zápůjčkách a tak dále. Ve skupině pak mají být pouze blízko sebe bydlící lidé, kteří navíc logicky budou navazovat s časovým úsekem, na jaký si Micru půjčí.
Vše pak bude placeno na základě faktury, kde bude rozpočítána doba, na kterou se auto každému zájemci pronajalo. V ceně je i pojištění, servis, přístup k internetovému párovacímu nástroji a také instalace aplikace pro chytré telefony. Jediným omezením tak bude jen fakt, že za rok nesmí nikdo z uživatelů najet s vozem víc jak 15 tisíc kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.