S rostoucí popularitou sociálních sítí se rozmáhá stále více její využití. Posledním příkladem je možné sdílení vozů s několika uživateli, které plánuje japonský Nissan.
Na konci letošního roku chce totiž automobilka spustit převratnou službu Nissan Intelligent Get & Go Micra. Ta je vlastně základem pro spoluvlastnictví automobilu skrze sociální sítě. Nejprve bude její zkušební provoz spuštěn v okolí města Paříž ve Francii.
Posléze, až se ukáže, do jaké míry tohle vše funguje, se služba rozšíří do dalších měst a států. Cíle, tohoto nápadu by pak bylo vzájemná zápůjčka vozidel Nissan Micra s 0,9litrovým zážehovým přeplňovaným tříválcem. Vše by se mělo uskutečnit v dubnu příštího roku, takže do té doby se bude vše dolaďovat.
A jak to vše bude fungovat? Defacto se má jednat o spárování jednotlivých profilů zákazníků, což povede k jednotné internetové komunitě. Tam se už budou Micry vzájemně půjčovat, domlouvat se podrobnosti o zápůjčkách a tak dále. Ve skupině pak mají být pouze blízko sebe bydlící lidé, kteří navíc logicky budou navazovat s časovým úsekem, na jaký si Micru půjčí.
Vše pak bude placeno na základě faktury, kde bude rozpočítána doba, na kterou se auto každému zájemci pronajalo. V ceně je i pojištění, servis, přístup k internetovému párovacímu nástroji a také instalace aplikace pro chytré telefony. Jediným omezením tak bude jen fakt, že za rok nesmí nikdo z uživatelů najet s vozem víc jak 15 tisíc kilometrů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.