Ačkoliv se traduje, že švédské vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější auta na světě, i jim se nevyhýbají problémy. Nově se totiž ukázalo, že některé modely mají problém s bezpečnostními pásy.
Pojem několik ale berte s menší rezervou. Dohromady se problém s pásy týká 74 tisíc kusů jen na trhu v USA. Dalších pět tisíc se jich najde v Kanadě a svolávací akce se týká snad všech modelů. Výjimkou není sedan S60, odvozený kombík V60 a také dvě SUV XC60 a XC90.
O to horší je fakt, že problém s bezpečností se může objevit také u žhavé novinky S90. Podle zpráv se bezpečností pás na sedadle spolujezdce v případě nehody může stát naprosto nefunkční věcí. To je celkem šokující informace, když uvážíme, jakou má Volvo pověst.
Jde hlavně o to, že se jeho koncovka nemusí udržet v mechanismu vedle sedadla, což může vést k tomu, že v případě kolize hrozí jeho odepnutí. Asi pak není potřeba dodávat, co vše to může mít za následky...
Majitelé dotčených aut již podle zpráv Volva obdrželi urgentní vyzvání k přijetí do autorizovaného servisu. Dobrou zprávou je, že celá výměna bude trvat jen pár minut a také fakt, že doposud s tímto problémem nejsou evidována žádná úmrtí či jakákoliv zranění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?