Ačkoliv se traduje, že švédské vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější auta na světě, i jim se nevyhýbají problémy. Nově se totiž ukázalo, že některé modely mají problém s bezpečnostními pásy.
Pojem několik ale berte s menší rezervou. Dohromady se problém s pásy týká 74 tisíc kusů jen na trhu v USA. Dalších pět tisíc se jich najde v Kanadě a svolávací akce se týká snad všech modelů. Výjimkou není sedan S60, odvozený kombík V60 a také dvě SUV XC60 a XC90.
O to horší je fakt, že problém s bezpečností se může objevit také u žhavé novinky S90. Podle zpráv se bezpečností pás na sedadle spolujezdce v případě nehody může stát naprosto nefunkční věcí. To je celkem šokující informace, když uvážíme, jakou má Volvo pověst.
Jde hlavně o to, že se jeho koncovka nemusí udržet v mechanismu vedle sedadla, což může vést k tomu, že v případě kolize hrozí jeho odepnutí. Asi pak není potřeba dodávat, co vše to může mít za následky...
Majitelé dotčených aut již podle zpráv Volva obdrželi urgentní vyzvání k přijetí do autorizovaného servisu. Dobrou zprávou je, že celá výměna bude trvat jen pár minut a také fakt, že doposud s tímto problémem nejsou evidována žádná úmrtí či jakákoliv zranění.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?