Ačkoliv se traduje, že švédské vozy Volvo patří mezi nejbezpečnější auta na světě, i jim se nevyhýbají problémy. Nově se totiž ukázalo, že některé modely mají problém s bezpečnostními pásy.
Pojem několik ale berte s menší rezervou. Dohromady se problém s pásy týká 74 tisíc kusů jen na trhu v USA. Dalších pět tisíc se jich najde v Kanadě a svolávací akce se týká snad všech modelů. Výjimkou není sedan S60, odvozený kombík V60 a také dvě SUV XC60 a XC90.
O to horší je fakt, že problém s bezpečností se může objevit také u žhavé novinky S90. Podle zpráv se bezpečností pás na sedadle spolujezdce v případě nehody může stát naprosto nefunkční věcí. To je celkem šokující informace, když uvážíme, jakou má Volvo pověst.
Jde hlavně o to, že se jeho koncovka nemusí udržet v mechanismu vedle sedadla, což může vést k tomu, že v případě kolize hrozí jeho odepnutí. Asi pak není potřeba dodávat, co vše to může mít za následky...
Majitelé dotčených aut již podle zpráv Volva obdrželi urgentní vyzvání k přijetí do autorizovaného servisu. Dobrou zprávou je, že celá výměna bude trvat jen pár minut a také fakt, že doposud s tímto problémem nejsou evidována žádná úmrtí či jakákoliv zranění.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?