BMW minulý týden představilo novou řadu 5 a mezi jednotlivými motorizacemi nechyběla ani varianta M550i xDrive. Až do příchodu opravdu sportovní M5 by se mělo jednat o nejsportovnějšího zástupce v nabídce sedanu vyšší střední třídy. Při pohledu na parametry by ale leckoho mohlo napadnout, zda-li svět nějakou M5 vůbec potřebuje.
BMW M, to už dávno nejsou jen ty nejultimativnější modely mnichovského výrobce. U mnoha řad se již delší dobu objevují také varianty sice obdařené písmenem M a s patřičnou péčí, ale bez oné pověstné třešničky na dortu v podobě nekompromisního naladění techniky. Tato auto obvykle poznáte podle toho, že místo obligátního označení M5 se jmenují například M550d nebo M550i. A právě druhá jmenovaná varianta s pohonem všech kol xDrive se minulý týden představila spolu s novou generací řady 5. Mnozí ji označují za předvoj opravdové M5, na níž by mělo dojít už v příštím roce. Při pohledu do technických parametrů je ale na místě ptát se, jestli skutečně novou M5 vůbec potřebujeme.
Pomalu končící BMW M5 vozí ve svých útrobách 4.4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 412 kW (560 k) mezi 6000 až 7000 ot./min s točivým momentem 680 Nm mezi 1500 až 5750 ot./min. Volitelný balíček Competition, který navýší výkon na 423 kW (575 k) aktuálně netřeba počítat. A nyní si vezměte novou M550i xDrive, která má také 4.4litrový osmiválec se dvěma turby, avšak o výkonu 340 kW (462 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 650 Nm od 1800 ot./min. Možná se ptáte, kam toto porovnání míří, téměř stokoňový rozdíl by se měl zákonitě projevit na dynamice automobilu.
Jenomže právě v tom je „zakopaný pes“. Rozdíl se totiž v dynamice obou vozidel projevuje vlastně přesně opačně. Svůj podíl na tom má jistě pohon všech kol a modernější osmistupňový automat Steptronic u M550i. Starší M5 totiž využívá služeb sedmistupňového dvouspojkového automatu, pohánějícího zadní kola. Přesto všechno rozdíl 0,3 sekundy v oficiálně udávaných hodnotách zrychlení z 0 na 100 km/h leckoho překvapí. Méně překvapující je o litr nižší spotřeba novějšího sedanu, na níž se ale u podobně laděného stroje hraje ale jen těžko. Maximální rychlost bude v základu obou verzí omezena na 250 km/h.
Srovnání BMW M5 vs. M550i xDrive
BMW M5 BMW M550i xDrive Výkon: 412 kW 340 kW Toč. moment: 680 Nm 650 Nm Převodovka: 7 DCT 8 AT Zrychlení: 4,3 s 4,0 s Spotřeba: 9,9 l/100 km 8,9 l/100 kmCo však z tohoto porovnání vyplývá? Samozřejmě jak moc se za pár let posunula moderní technika. Také se potvrzuje, že výkon není všechno (zatím navíc neznáme hmotnost novinky). A nakonec nám BMW mezi řádky naznačuje, že nová M5 se svou dynamikou musí přiblížit moderním supersportům. Jestliže totiž „civilní“ verze umí pokořit 100 km/h za 4 sekundy, vrcholné sportovní provedení musí jít logicky o něco níž, klidně až o dvě tři desetiny. Určitě se tedy máme na co těšit, a to je vlastně i odpověď na otázku z titulku. Svět M5 potřebuje, třebaže M550i je pekleně rychlá. Imgae vrcholného provedení ale nenahradí ani desetinky ve zrychlení. A vy nám napište, zdali byste si koupili raději novou M550i xDrive, nebo starší M5.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!