O této desítce rodinných aut byste měli začít uvažovat. Škodovce se ale raději vyhněte

ar6, 21. října 2016, 15:07 Google+

Koupě ojetého rodinného vozu je pro mnohé velice náročným úkolem, vyznat se v nepřeberné nabídce vozů je totiž často matoucí a složité. Navíc si k tomu přidejte nejrůznější mýty o ideální výbavě, bezpečnosti a především spolehlivosti. Poruchovostí se však celosvětově zabývá mnoho firem nebo autoklubů, najít tak relevantní žebříček není až tak složité. Ten zatím poslední má na svědomí britská společnost Warranty Direct, prodávající záruku na ojetá auta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Lancer je překvapivě spolehlivé auto.

Mitsubishi Lancer je překvapivě spolehlivé auto. | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Jestliže se ve světě automobilů příliš neorientujete, přesto potřebujete koupit nějaké starší rodinné auto, pravděpodobně zkusíte požádat o radu nějakého známého, případně se připoutáte k židli a vydáte se pro radu do vod internetu. Tam najdete často zaručené typy na dobrou ojetinu, dobré duše, zrazující od koupě tohoto a tohoto vozu, nebo možná i nějaký ten užitečný žebříček. Jeden takový, týkající se spolehlivosti ojetých rodinných aut, vydala před časem britská společnost Warranty Direct. Ta prodává záruku na použitá auta, dodávky i motocykly a má tak má v databázi obrovské množství dat, týkající se poruchovosti jednotlivých automobilů. Vedle celkového indexu spolehlivosti (ten se vypočítává z počtu poruch jednotlivých kusů daného modelu, cen za opravu problému, průměrného času v servisu a průměrného věku a nájezdu podle statistiky Warranty Direct) pak umí Britové z nasbíraných informací také určit, jaká část vozu je nejproblematičtější. A právě z těchto dat vychází žebříček deseti nejspolehlivějších ojetých rodinných automobilů.

Hned osm z deseti vozidel pochází z Japonska, což je dle Britů dáno nejen obecným procesem produkce vozu, ale i výrazně náročnější celkovou testovací procedurou výsledného produktu. Japonské automobilky jsou zároveň zdrženlivější v používání některých moderních technologií, heslo kde nic není, nic se nepokazí, tak překvapivě funguje. Především pak v případě prvního Mitsubishi Lancer, prodávaného mezi lety 2005 a 2011. Podle statistik tato auta stráví v servisu průměrně méně než hodinu a průměrná cena opravy je v přepočtu asi 2000 korun. Trochu výjimkou ohledně moderních technologií představují hybridy, na spolehlivost to ale nemá vliv. Druhé místo totiž obsadila Honda Insight z let 2009 až 2014, která v servisu také stráví ještě o něco kratší dobu než Mitsubishi, problémy se zavěšením a nápravami ale znamenají více než dvojnásobné průměrně náklady. Kromě ní se do desítky dostaly ještě Toyota Prius druhé generace (šesté místo) a třetí generace (desáté místo).

Nejspolehlivější rodinná auta podle Warranty Direct

Model Hodiny v servisu Cena opravy Problém
Mitsubishi Lancer
(2005 - 2011)
0,88 2081 Kč elektronika, motor, nápravy a zavěšení
Honda Insight
(2009 - 2014)
0,63 4132 Kč nápravy a zavěšení
M-B CLC
(2008 - 2011)
1,06 6093 Kč nápravy a zavěšení
Honda Accord
(2008 - 2015)
1,62 12 880 Kč elektronika
Honda Civic
(2000 - 2006)
2,86  11 402 Kč převodovka
Toyota Prius
(2003 - 2009)
1,98 8265 Kč topení a klimatizace
Hyundai i30
(2007 - 2012)
2,56 10 437 Kč nápravy a zavěšení
Nissan Almera
(2000 - 2006)
1,51 5429 Kč řízení
Honda Civic
(2006 - 2012)
2,20 10 316 Kč elektronika
Toyota Prius
(2009 - 2015)
1,96 11 402 Kč řízení

Jediným nejaponským a dokonce i neasijským automobilem v žebříčku je třetí Mercedes-Benz CLC. Třídveřové kupé, odvozené od někdejší třídy C, sice příliš krásy ani zákazníků nepobralo, s odstupem času má ale alespoň vysoký stupeň spolehlivosti, když v servisu stráví jen lehce přes hodinu. Druhým nejaponským vozem je možná překvapivě první generace Hyundaie i30. Krásou sice také neoplývá, avšak co do spolehlivosti je to poměrně držák. Průměrné servisní náklady jsou asi 10 400 korun, doba v servisu převyšuje dvě a půl hodiny. Zajímavé je též osmé místo Nissanu Almera ze začátku století, jehož postupem času nahradil crossover Qashqai. Zbytek žebříčku už obsadila pouze Honda, čtvrté je poslední vydání Accordu, pátá sedmá generace Civicu a devátá pro změnu osmá generace stejného vozu.

Nejméně spolehlivá rodinná auta podle Warranty Direct

Model Hodiny v servisu Cena opravy Problém
Škoda Superb
(2002 - 2008)
+ 3,00 17 435 Kč motor
Seat Toledo
(2005 - 2008)
2,05 10 497 Kč motor
Fiat Bravo
(2009 - 2014)
2,35 13 151 Kč nápravy a zavěšení
Citroën C5
(2008 - 2016)
2,37 10 829 Kč elektronika
Seat Leon
(2005 - dodnes)
3,34 14 268 Kč elektronika
Opel Vectra
(2002 - 2009)
2,08 8627 Kč nápravy a zavěšení
Audi A3
(2003 - dodnes)
2,84 13 212 Kč motor
VW Jetta
(2006 - dodnes)
2,49 12 216 Kč motor
Alfa Romeo 147
(2001 - 2009)
1,92 6636 Kč nápravy a zavěšení
Opel Insignia
(2008 - dodnes)
2,25 10 256 Kč motor

Nelichotivý je pro tuzemského automobilového fanouška pohled na opačný konec žebříčku. Jako nejméně spolehlivé rodinné auto vyhodnotili experti Warranty Direct první generaci Škody Superb. Ta je v servisu déle než tři hodiny, průměrné náklady pak činí v přepočtu téměř 17 500 korun. Způsobeno je to především problémy s pohonnou jednotkou. Jak Britové konstatovali, Superb je příkladem spolehlivého auta, jehož hodnocení výrazně sráží nespolehlivé součástky. Koncern Volkswagen vůbec ve statistice Warranty Direct docela propadl. Za Superbem totiž skončil předposlední Seat Toledo, páté místo obsadily předposlední a poslední generace Seatu Leon, sedmé skončily dvě poslední generace Audi A3 a osmé dvě poslední generace Volkswagenu Jetta.

Vytisknout

Diskuze: O této desítce rodinných aut byste měli začít uvažovat. Škodovce se ale raději vyhněte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Škoda Superb Combi 2.0 TSI (206 kW) L&K

Škoda Superb dostala občanku. Je tady s námi již 15 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud