Koupě ojetého rodinného vozu je pro mnohé velice náročným úkolem, vyznat se v nepřeberné nabídce vozů je totiž často matoucí a složité. Navíc si k tomu přidejte nejrůznější mýty o ideální výbavě, bezpečnosti a především spolehlivosti. Poruchovostí se však celosvětově zabývá mnoho firem nebo autoklubů, najít tak relevantní žebříček není až tak složité. Ten zatím poslední má na svědomí britská společnost Warranty Direct, prodávající záruku na ojetá auta.
Jestliže se ve světě automobilů příliš neorientujete, přesto potřebujete koupit nějaké starší rodinné auto, pravděpodobně zkusíte požádat o radu nějakého známého, případně se připoutáte k židli a vydáte se pro radu do vod internetu. Tam najdete často zaručené typy na dobrou ojetinu, dobré duše, zrazující od koupě tohoto a tohoto vozu, nebo možná i nějaký ten užitečný žebříček. Jeden takový, týkající se spolehlivosti ojetých rodinných aut, vydala před časem britská společnost Warranty Direct. Ta prodává záruku na použitá auta, dodávky i motocykly a má tak má v databázi obrovské množství dat, týkající se poruchovosti jednotlivých automobilů. Vedle celkového indexu spolehlivosti (ten se vypočítává z počtu poruch jednotlivých kusů daného modelu, cen za opravu problému, průměrného času v servisu a průměrného věku a nájezdu podle statistiky Warranty Direct) pak umí Britové z nasbíraných informací také určit, jaká část vozu je nejproblematičtější. A právě z těchto dat vychází žebříček deseti nejspolehlivějších ojetých rodinných automobilů.
Hned osm z deseti vozidel pochází z Japonska, což je dle Britů dáno nejen obecným procesem produkce vozu, ale i výrazně náročnější celkovou testovací procedurou výsledného produktu. Japonské automobilky jsou zároveň zdrženlivější v používání některých moderních technologií, heslo kde nic není, nic se nepokazí, tak překvapivě funguje. Především pak v případě prvního Mitsubishi Lancer, prodávaného mezi lety 2005 a 2011. Podle statistik tato auta stráví v servisu průměrně méně než hodinu a průměrná cena opravy je v přepočtu asi 2000 korun. Trochu výjimkou ohledně moderních technologií představují hybridy, na spolehlivost to ale nemá vliv. Druhé místo totiž obsadila Honda Insight z let 2009 až 2014, která v servisu také stráví ještě o něco kratší dobu než Mitsubishi, problémy se zavěšením a nápravami ale znamenají více než dvojnásobné průměrně náklady. Kromě ní se do desítky dostaly ještě Toyota Prius druhé generace (šesté místo) a třetí generace (desáté místo).
Nejspolehlivější rodinná auta podle Warranty Direct
Model Hodiny v servisu Cena opravy Problém Mitsubishi Lancer(2005 - 2011) 0,88 2081 Kč elektronika, motor, nápravy a zavěšení Honda Insight(2009 - 2014) 0,63 4132 Kč nápravy a zavěšení M-B CLC(2008 - 2011) 1,06 6093 Kč nápravy a zavěšení Honda Accord(2008 - 2015) 1,62 12 880 Kč elektronika Honda Civic(2000 - 2006) 2,86 11 402 Kč převodovka Toyota Prius(2003 - 2009) 1,98 8265 Kč topení a klimatizace Hyundai i30(2007 - 2012) 2,56 10 437 Kč nápravy a zavěšení Nissan Almera(2000 - 2006) 1,51 5429 Kč řízení Honda Civic(2006 - 2012) 2,20 10 316 Kč elektronika Toyota Prius(2009 - 2015) 1,96 11 402 Kč řízeníJediným nejaponským a dokonce i neasijským automobilem v žebříčku je třetí Mercedes-Benz CLC. Třídveřové kupé, odvozené od někdejší třídy C, sice příliš krásy ani zákazníků nepobralo, s odstupem času má ale alespoň vysoký stupeň spolehlivosti, když v servisu stráví jen lehce přes hodinu. Druhým nejaponským vozem je možná překvapivě první generace Hyundaie i30. Krásou sice také neoplývá, avšak co do spolehlivosti je to poměrně držák. Průměrné servisní náklady jsou asi 10 400 korun, doba v servisu převyšuje dvě a půl hodiny. Zajímavé je též osmé místo Nissanu Almera ze začátku století, jehož postupem času nahradil crossover Qashqai. Zbytek žebříčku už obsadila pouze Honda, čtvrté je poslední vydání Accordu, pátá sedmá generace Civicu a devátá pro změnu osmá generace stejného vozu.
Nejméně spolehlivá rodinná auta podle Warranty Direct
Model Hodiny v servisu Cena opravy Problém Škoda Superb(2002 - 2008) + 3,00 17 435 Kč motor Seat Toledo(2005 - 2008) 2,05 10 497 Kč motor Fiat Bravo(2009 - 2014) 2,35 13 151 Kč nápravy a zavěšení Citroën C5(2008 - 2016) 2,37 10 829 Kč elektronika Seat Leon(2005 - dodnes) 3,34 14 268 Kč elektronika Opel Vectra(2002 - 2009) 2,08 8627 Kč nápravy a zavěšení Audi A3(2003 - dodnes) 2,84 13 212 Kč motor VW Jetta(2006 - dodnes) 2,49 12 216 Kč motor Alfa Romeo 147(2001 - 2009) 1,92 6636 Kč nápravy a zavěšení Opel Insignia(2008 - dodnes) 2,25 10 256 Kč motorNelichotivý je pro tuzemského automobilového fanouška pohled na opačný konec žebříčku. Jako nejméně spolehlivé rodinné auto vyhodnotili experti Warranty Direct první generaci Škody Superb. Ta je v servisu déle než tři hodiny, průměrné náklady pak činí v přepočtu téměř 17 500 korun. Způsobeno je to především problémy s pohonnou jednotkou. Jak Britové konstatovali, Superb je příkladem spolehlivého auta, jehož hodnocení výrazně sráží nespolehlivé součástky. Koncern Volkswagen vůbec ve statistice Warranty Direct docela propadl. Za Superbem totiž skončil předposlední Seat Toledo, páté místo obsadily předposlední a poslední generace Seatu Leon, sedmé skončily dvě poslední generace Audi A3 a osmé dvě poslední generace Volkswagenu Jetta.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?