Poměrně mladý elektromobil z dílny Chevroletu si v zámoří získal za krátkou dobu neuvěřitelnou podporu ze strany zákazníků a ihned se umístil na pozici nejlépe prodávaného elektromobilu roku. Přesto, že se Bolt již nějaký ten pátek prodává, General Motors stále neprozradil vše o technologii, kterou tento hatchback využívá. Jaký k tomu má důvod?
Na skutečnost, že Chevrolet, potažmo koncern General Motors vůbec nemluví o platformě, na které je postavena nejnovější generace elektřinou poháněného hatchbacku Bolt EV, upozornil zahraniční magazín Green Car Reports. Na dotazy kolegů ze zmíněného magazínu odpovídal jeden z manažerů GM, který uvedl, že Bolt měl původně využívat známou platformu Gamma. Během vývoje se ovšem vyskytlo několik problémů. Pro jejich překonání se inženýři nakonec rozhodli postavit zcela novou platformu, speciálně pro model Bolt.
Zprvu vývojáři chtěli využít současnou platformu, kterou využívá například model Chevrolet Spark. Ve výsledku ovšem nemá platforma Bolt s platformou městského minihatchbacku nic společného.
To jsou ovšem jediné informace, které General Motors uveřejnila. Ohledně zmiňované platformy jsou natolik mlčenliví, že neprozradili ani její kódové označení. Podle informací zahraničního magazínu Green Car Reports si na jméno této platformy, stejně jako na bližší technické specifikace musíme ještě nějaký čas počkat. GM totiž nemá v plánu jen tak vyzradit konkurenci detaily o platformě svého nejlepšího elektromobilu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.