Poměrně mladý elektromobil z dílny Chevroletu si v zámoří získal za krátkou dobu neuvěřitelnou podporu ze strany zákazníků a ihned se umístil na pozici nejlépe prodávaného elektromobilu roku. Přesto, že se Bolt již nějaký ten pátek prodává, General Motors stále neprozradil vše o technologii, kterou tento hatchback využívá. Jaký k tomu má důvod?
Na skutečnost, že Chevrolet, potažmo koncern General Motors vůbec nemluví o platformě, na které je postavena nejnovější generace elektřinou poháněného hatchbacku Bolt EV, upozornil zahraniční magazín Green Car Reports. Na dotazy kolegů ze zmíněného magazínu odpovídal jeden z manažerů GM, který uvedl, že Bolt měl původně využívat známou platformu Gamma. Během vývoje se ovšem vyskytlo několik problémů. Pro jejich překonání se inženýři nakonec rozhodli postavit zcela novou platformu, speciálně pro model Bolt.
Zprvu vývojáři chtěli využít současnou platformu, kterou využívá například model Chevrolet Spark. Ve výsledku ovšem nemá platforma Bolt s platformou městského minihatchbacku nic společného.
To jsou ovšem jediné informace, které General Motors uveřejnila. Ohledně zmiňované platformy jsou natolik mlčenliví, že neprozradili ani její kódové označení. Podle informací zahraničního magazínu Green Car Reports si na jméno této platformy, stejně jako na bližší technické specifikace musíme ještě nějaký čas počkat. GM totiž nemá v plánu jen tak vyzradit konkurenci detaily o platformě svého nejlepšího elektromobilu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.