Poměrně mladý elektromobil z dílny Chevroletu si v zámoří získal za krátkou dobu neuvěřitelnou podporu ze strany zákazníků a ihned se umístil na pozici nejlépe prodávaného elektromobilu roku. Přesto, že se Bolt již nějaký ten pátek prodává, General Motors stále neprozradil vše o technologii, kterou tento hatchback využívá. Jaký k tomu má důvod?
Na skutečnost, že Chevrolet, potažmo koncern General Motors vůbec nemluví o platformě, na které je postavena nejnovější generace elektřinou poháněného hatchbacku Bolt EV, upozornil zahraniční magazín Green Car Reports. Na dotazy kolegů ze zmíněného magazínu odpovídal jeden z manažerů GM, který uvedl, že Bolt měl původně využívat známou platformu Gamma. Během vývoje se ovšem vyskytlo několik problémů. Pro jejich překonání se inženýři nakonec rozhodli postavit zcela novou platformu, speciálně pro model Bolt.
Zprvu vývojáři chtěli využít současnou platformu, kterou využívá například model Chevrolet Spark. Ve výsledku ovšem nemá platforma Bolt s platformou městského minihatchbacku nic společného.
To jsou ovšem jediné informace, které General Motors uveřejnila. Ohledně zmiňované platformy jsou natolik mlčenliví, že neprozradili ani její kódové označení. Podle informací zahraničního magazínu Green Car Reports si na jméno této platformy, stejně jako na bližší technické specifikace musíme ještě nějaký čas počkat. GM totiž nemá v plánu jen tak vyzradit konkurenci detaily o platformě svého nejlepšího elektromobilu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?