Nová generace Audi A8 se pomalu odhaluje celému světu, o čemž svědčí nedávno odhalené fotk interiéru. Koncem minulého týdne se pak na svět dostala první podstatnější zpráva, která hovoří o podvozku novinky s osmičkou ve znaku.
Nová generace Audi A8 chce totiž dostihnout v oblasti komfortu krále třídy, kterým byl jednu dobu Mercedes-Benz třídy S. Nově je jím podle některých BMW řady 7, ale souboj neutichá a i Mercedes pracuje na vývoji vylepšeného eSka.
Audi má nabídnout novou technologii podvozku, jenž bude využívat adaptivní tlumiče. Společně s tím dorazí překalibrovaný elektrický posilovač řízení. Ten má přispět ke snížený spotřeby paliva a řidiči poskytnou lepší zážitky z řízení, čemuž má pomoci právě i nový podvozek.
Audi přitom vždy razila cestu tvrdšíhi nastavení podvozku, což se pak někdy nevyplácelo. Právě model A8 je stvořen pro extra dlouhé přesuny po dálnicích a ve srovnání s plavným Mercedesem třídy S působila áosmička jako tvrďák. Co na tom, že na okresce jste s A8 onomu Sku ujeli, když na dálnici se posádka Audi cítila o poznání tvrději.
Po uvedení nového a měkčího podvozku se tohle řešení časem dostane i do menších modelů A3 a A1. Sportovnější verze S a RS by pak měli díky novému posilovači nabídnout slovy Audi "bezkonkureční jízdní zážitky", takže uvidíme, jaká bude výsledná realita.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.