Nová generace Audi A8 se pomalu odhaluje celému světu, o čemž svědčí nedávno odhalené fotk interiéru. Koncem minulého týdne se pak na svět dostala první podstatnější zpráva, která hovoří o podvozku novinky s osmičkou ve znaku.
Nová generace Audi A8 chce totiž dostihnout v oblasti komfortu krále třídy, kterým byl jednu dobu Mercedes-Benz třídy S. Nově je jím podle některých BMW řady 7, ale souboj neutichá a i Mercedes pracuje na vývoji vylepšeného eSka.
Audi má nabídnout novou technologii podvozku, jenž bude využívat adaptivní tlumiče. Společně s tím dorazí překalibrovaný elektrický posilovač řízení. Ten má přispět ke snížený spotřeby paliva a řidiči poskytnou lepší zážitky z řízení, čemuž má pomoci právě i nový podvozek.
Audi přitom vždy razila cestu tvrdšíhi nastavení podvozku, což se pak někdy nevyplácelo. Právě model A8 je stvořen pro extra dlouhé přesuny po dálnicích a ve srovnání s plavným Mercedesem třídy S působila áosmička jako tvrďák. Co na tom, že na okresce jste s A8 onomu Sku ujeli, když na dálnici se posádka Audi cítila o poznání tvrději.
Po uvedení nového a měkčího podvozku se tohle řešení časem dostane i do menších modelů A3 a A1. Sportovnější verze S a RS by pak měli díky novému posilovači nabídnout slovy Audi "bezkonkureční jízdní zážitky", takže uvidíme, jaká bude výsledná realita.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?