Moderní benzínové turbomotory pracují vždy s nízkým kompresním poměrem, který sice zajišťuje dostatečný výkon, zároveň s ním ale stoupá spotřeba paliva. Naftové agregáty naopak pracují s vyšším kompresním poměrem, což umožňuje snížit spotřebu paliva, na druhou stranu výkon není tak vysoký jako u srovnatelných zážehových agregátů. Ideálním motorem by tak mohl být ten s proměnlivým kompresním poměrem, náročnost vývoje je ale obrovská. To konec konců dokazuje i fakt, že začátkem 21. století chtěl podobné řešení nabízet Saab, kvůli vysokým nákladům ale od něj nakonec upustil. Stejný problém potkal třeba také Mercedes-Benz.
Nyní s variabilním kompresním poměrem přichází Infiniti, které na tomto motoru pracuje již od roku 1998. Nyní tedy nastal ten správný čas na představení zážehového čtyřválcového dvoulitru VC-T s turbodmychadlem, který má při lepší dynamice než u současných přeplňovaných dvoulitrů nabídnout spotřebu srovnatelnou s dvoulitrovými naftovými čtyřválci. Klíčem k tomu je již zmiňovaný variabilní kompresní poměr. Ten se pohybuje od 8:1 pro vysoký výkon do 14:1 pro co nejnižší spotřebu. Změna probíhá pomocí mechanického ramena, ovládaného elektromotorem, které je k ojnici připojeno mezerou na straně bloku motoru.
Motor kompresní poměr upravuje automaticky podle aktuální situace. Při nízké zátěži je tak kompresní poměr co nejvyšší, čímž dochází k úspoře paliva, naopak při potřebě zrychlení se kompresní poměr sníží a řidič tak může využívat plný potenciál jednotky. Ten je údajně 200 kW (272 k) a 390 Nm. Vedle variabilního kompresního poměru kombinuje motor také přímé a nepřímé vstřikování. Infiniti slibuje vibrace a hluk na úrovni benzínového šestiválce, zároveň prý nemá být problém motor vyrobit levněji než v případě dieselu, plnícího normu Euro 6. To je dáno především tím, že zážehový čtyřválec nepotřebuje filtr pevných částic nebo systém selektivní katalytické redukce. A protože jde o benzínový agregát, je lehčí než srovnatelný naftový motor. Japonci jej pravděpodobně budou párovat s bezestupňovým automatem CVT, na stole je i možnost jeho hybridizace. Další detaily zveřejní Infiniti v Paříži, prvním modelem s dvoulitrem VC-T by mohla být sériová verze SUV QX50. Vyloučeno není ani budoucí použití v jiných modelech Nissanu nebo Renaultu.