Blíží se konec naftových motorů? Benzínový čtyřválec Infiniti je levnější a stejně úsporný

ar6, 16. srpna 2016, 18:46 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Infiniti se před časem stáhlo z českého trhu, v Evropě ale působí dál. Chybět pochopitelně nebude ani na pařížském autosalonu, jehož brány se veřejnosti otevřou 1. října. Hlavní novinkou luxusní divize Nissanu bude téměř revoluční zážehový agregát, který by mohl nahradit moderní diesely.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Infiniti připravuje revoluční zážehový čtyřválec.

Infiniti připravuje revoluční zážehový čtyřválec. | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Moderní benzínové turbomotory pracují vždy s nízkým kompresním poměrem, který sice zajišťuje dostatečný výkon, zároveň s ním ale stoupá spotřeba paliva. Naftové agregáty naopak pracují s vyšším kompresním poměrem, což umožňuje snížit spotřebu paliva, na druhou stranu výkon není tak vysoký jako u srovnatelných zážehových agregátů. Ideálním motorem by tak mohl být ten s proměnlivým kompresním poměrem, náročnost vývoje je ale obrovská. To konec konců dokazuje i fakt, že začátkem 21. století chtěl podobné řešení nabízet Saab, kvůli vysokým nákladům ale od něj nakonec upustil. Stejný problém potkal třeba také Mercedes-Benz.

Nyní s variabilním kompresním poměrem přichází Infiniti, které na tomto motoru pracuje již od roku 1998. Nyní tedy nastal ten správný čas na představení zážehového čtyřválcového dvoulitru VC-T s turbodmychadlem, který má při lepší dynamice než u současných přeplňovaných dvoulitrů nabídnout spotřebu srovnatelnou s dvoulitrovými naftovými čtyřválci. Klíčem k tomu je již zmiňovaný variabilní kompresní poměr. Ten se pohybuje od 8:1 pro vysoký výkon do 14:1 pro co nejnižší spotřebu. Změna probíhá pomocí mechanického ramena, ovládaného elektromotorem, které je k ojnici připojeno mezerou na straně bloku motoru.

Motor kompresní poměr upravuje automaticky podle aktuální situace. Při nízké zátěži je tak kompresní poměr co nejvyšší, čímž dochází k úspoře paliva, naopak při potřebě zrychlení se kompresní poměr sníží a řidič tak může využívat plný potenciál jednotky. Ten je údajně 200 kW (272 k) a 390 Nm. Vedle variabilního kompresního poměru kombinuje motor také přímé a nepřímé vstřikování. Infiniti slibuje vibrace a hluk na úrovni benzínového šestiválce, zároveň prý nemá být problém motor vyrobit levněji než v případě dieselu, plnícího normu Euro 6. To je dáno především tím, že zážehový čtyřválec nepotřebuje filtr pevných částic nebo systém selektivní katalytické redukce. A protože jde o benzínový agregát, je lehčí než srovnatelný naftový motor. Japonci jej pravděpodobně budou párovat s bezestupňovým automatem CVT, na stole je i možnost jeho hybridizace. Další detaily zveřejní Infiniti v Paříži, prvním modelem s dvoulitrem VC-T by mohla být sériová verze SUV QX50. Vyloučeno není ani budoucí použití v jiných modelech Nissanu nebo Renaultu.

Vytisknout

Diskuze: Blíží se konec naftových motorů? Benzínový čtyřválec Infiniti je levnější a stejně úsporný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mohl by se Range Rover Sport Coupé stát realitou?

Range Rover Sport Coupé nemusí být utopií. Možná půjde do výroby

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud