Infiniti se před časem stáhlo z českého trhu, v Evropě ale působí dál. Chybět pochopitelně nebude ani na pařížském autosalonu, jehož brány se veřejnosti otevřou 1. října. Hlavní novinkou luxusní divize Nissanu bude téměř revoluční zážehový agregát, který by mohl nahradit moderní diesely.
Moderní benzínové turbomotory pracují vždy s nízkým kompresním poměrem, který sice zajišťuje dostatečný výkon, zároveň s ním ale stoupá spotřeba paliva. Naftové agregáty naopak pracují s vyšším kompresním poměrem, což umožňuje snížit spotřebu paliva, na druhou stranu výkon není tak vysoký jako u srovnatelných zážehových agregátů. Ideálním motorem by tak mohl být ten s proměnlivým kompresním poměrem, náročnost vývoje je ale obrovská. To konec konců dokazuje i fakt, že začátkem 21. století chtěl podobné řešení nabízet Saab, kvůli vysokým nákladům ale od něj nakonec upustil. Stejný problém potkal třeba také Mercedes-Benz.
Nyní s variabilním kompresním poměrem přichází Infiniti, které na tomto motoru pracuje již od roku 1998. Nyní tedy nastal ten správný čas na představení zážehového čtyřválcového dvoulitru VC-T s turbodmychadlem, který má při lepší dynamice než u současných přeplňovaných dvoulitrů nabídnout spotřebu srovnatelnou s dvoulitrovými naftovými čtyřválci. Klíčem k tomu je již zmiňovaný variabilní kompresní poměr. Ten se pohybuje od 8:1 pro vysoký výkon do 14:1 pro co nejnižší spotřebu. Změna probíhá pomocí mechanického ramena, ovládaného elektromotorem, které je k ojnici připojeno mezerou na straně bloku motoru.
Motor kompresní poměr upravuje automaticky podle aktuální situace. Při nízké zátěži je tak kompresní poměr co nejvyšší, čímž dochází k úspoře paliva, naopak při potřebě zrychlení se kompresní poměr sníží a řidič tak může využívat plný potenciál jednotky. Ten je údajně 200 kW (272 k) a 390 Nm. Vedle variabilního kompresního poměru kombinuje motor také přímé a nepřímé vstřikování. Infiniti slibuje vibrace a hluk na úrovni benzínového šestiválce, zároveň prý nemá být problém motor vyrobit levněji než v případě dieselu, plnícího normu Euro 6. To je dáno především tím, že zážehový čtyřválec nepotřebuje filtr pevných částic nebo systém selektivní katalytické redukce. A protože jde o benzínový agregát, je lehčí než srovnatelný naftový motor. Japonci jej pravděpodobně budou párovat s bezestupňovým automatem CVT, na stole je i možnost jeho hybridizace. Další detaily zveřejní Infiniti v Paříži, prvním modelem s dvoulitrem VC-T by mohla být sériová verze SUV QX50. Vyloučeno není ani budoucí použití v jiných modelech Nissanu nebo Renaultu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?