Už v polovině příštího roku se koncern Volkswagen pustí do montáže filtru pevných částic u vozidel vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním. Splní tak přísnější emisní normu.
Konkrétně se jedná o normu Euro 6c, jež zpřísňuje limity pro pevné částice. Současně s tím mění metodiku měření. To vše se začne provádět od září roku 2017, kdy se spotřeba a emise začnou měřit podle nového jízdního cyklu WLTP.
Skutečné emise se pak nebudou měřit v laboratoři, nýbrž pomocí speciálního zařízení, které technici připevní přímo na výfuk. Volkswagen přitom již nyní vyvíjí filtr pevných částic pro přímovstřikové benzinové motory.
Ty známe pod označením TSI nebo TFSI, přičemž prvním benzinovým autem s filtrem pevných částic se stane nový Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI. Následovat jej bude Audi A5 nové generace s motorem 2.0 TFSI. Podle koncernu to bude mít za následek snížení emisí pevných částic až o 90 procent.
Volkswagen chce do roku 2022 namontovat každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Následuje tak německou firmu Mercedes-Benz, která instalaci filtru pevných částic pro benzinové motory oznámila přibližně před třemi týdny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.