Už v polovině příštího roku se koncern Volkswagen pustí do montáže filtru pevných částic u vozidel vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním. Splní tak přísnější emisní normu.
Konkrétně se jedná o normu Euro 6c, jež zpřísňuje limity pro pevné částice. Současně s tím mění metodiku měření. To vše se začne provádět od září roku 2017, kdy se spotřeba a emise začnou měřit podle nového jízdního cyklu WLTP.
Skutečné emise se pak nebudou měřit v laboratoři, nýbrž pomocí speciálního zařízení, které technici připevní přímo na výfuk. Volkswagen přitom již nyní vyvíjí filtr pevných částic pro přímovstřikové benzinové motory.
Ty známe pod označením TSI nebo TFSI, přičemž prvním benzinovým autem s filtrem pevných částic se stane nový Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI. Následovat jej bude Audi A5 nové generace s motorem 2.0 TFSI. Podle koncernu to bude mít za následek snížení emisí pevných částic až o 90 procent.
Volkswagen chce do roku 2022 namontovat každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Následuje tak německou firmu Mercedes-Benz, která instalaci filtru pevných částic pro benzinové motory oznámila přibližně před třemi týdny.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?