VW kopíruje Mercedes. Co bylo inspirací?

ar5, 27. června 2016, 13:45 Google+

Už v polovině příštího roku se koncern Volkswagen pustí do montáže filtru pevných částic u vozidel vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním. Splní tak přísnější emisní normu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016)

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Konkrétně se jedná o normu Euro 6c, jež zpřísňuje limity pro pevné částice. Současně s tím mění metodiku měření. To vše se začne provádět od září roku 2017, kdy se spotřeba a emise začnou měřit podle nového jízdního cyklu WLTP.

Skutečné emise se pak nebudou měřit v laboratoři, nýbrž pomocí speciálního zařízení, které technici připevní přímo na výfuk. Volkswagen přitom již nyní vyvíjí filtr pevných částic pro přímovstřikové benzinové motory.

Ty známe pod označením TSI nebo TFSI, přičemž prvním benzinovým autem s filtrem pevných částic se stane nový Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI. Následovat jej bude Audi A5 nové generace s motorem 2.0 TFSI. Podle koncernu to bude mít za následek snížení emisí pevných částic až o 90 procent.

Volkswagen chce do roku 2022 namontovat každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Následuje tak německou firmu Mercedes-Benz, která instalaci filtru pevných částic pro benzinové motory oznámila přibližně před třemi týdny.

Vytisknout

Diskuze: VW kopíruje Mercedes. Co bylo inspirací?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Camaro a režim pálení gum

Být králem křižovatek? Stačí zmáčknout tlačítko. Co v USA připravili?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud