Už v polovině příštího roku se koncern Volkswagen pustí do montáže filtru pevných částic u vozidel vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním. Splní tak přísnější emisní normu.
Konkrétně se jedná o normu Euro 6c, jež zpřísňuje limity pro pevné částice. Současně s tím mění metodiku měření. To vše se začne provádět od září roku 2017, kdy se spotřeba a emise začnou měřit podle nového jízdního cyklu WLTP.
Skutečné emise se pak nebudou měřit v laboratoři, nýbrž pomocí speciálního zařízení, které technici připevní přímo na výfuk. Volkswagen přitom již nyní vyvíjí filtr pevných částic pro přímovstřikové benzinové motory.
Ty známe pod označením TSI nebo TFSI, přičemž prvním benzinovým autem s filtrem pevných částic se stane nový Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI. Následovat jej bude Audi A5 nové generace s motorem 2.0 TFSI. Podle koncernu to bude mít za následek snížení emisí pevných částic až o 90 procent.
Volkswagen chce do roku 2022 namontovat každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Následuje tak německou firmu Mercedes-Benz, která instalaci filtru pevných částic pro benzinové motory oznámila přibližně před třemi týdny.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.