BMW pomalu ale jistě dává veřejnosti jasně najevo, že počítá s pozvolným odchodem manuálních převodovek u svých sportovních modelů. Pokud se však splní jeden požadavek výrobce, může být vše nakonec úplně jinak.
Tak například příští generace modelů M5 a M6 už dorazí výhradně s dvouspojkovými automaty. Dokonce i Američané už tolik nechtějí automat a přes to, že poptávka po něm je stále ve výši několika desítek procent, v budoucnu hrozí, že se sportovní BMW s manuálem stane pouhou vzpomínkou.
Nová zpráva ohledně převodovek se týká především modelů M2, M3 a M4. U nich by se podle Franka Isenberga měl zachovat manuál i do budoucna. Jenže je tu malý háček. Aby se jeho tvrzení stalo skutečností, musí manuální převodovku požadovat alespoň 30 procent všech zákazníků.
To je velmi tvrdá podmínka, protože v případě, že se zákazníci naštvou, je dost možné, že BMW přijde o další procenta v sekci prodejů sportovních aut. Ostatně, ke sportovně naladěnému vozu s výkonem 400 až 500 koní by měl patřit spíše manuál.
Otázkou je, co za tím BMW hledá, zda se jedná o úsporu na výrobních nákladech, nebo jen chce zákazníky dostat tvrzením, aby projevili dostatečně velký zájem o manuální převodovou skříň.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?