BMW pomalu ale jistě dává veřejnosti jasně najevo, že počítá s pozvolným odchodem manuálních převodovek u svých sportovních modelů. Pokud se však splní jeden požadavek výrobce, může být vše nakonec úplně jinak.
Tak například příští generace modelů M5 a M6 už dorazí výhradně s dvouspojkovými automaty. Dokonce i Američané už tolik nechtějí automat a přes to, že poptávka po něm je stále ve výši několika desítek procent, v budoucnu hrozí, že se sportovní BMW s manuálem stane pouhou vzpomínkou.
Nová zpráva ohledně převodovek se týká především modelů M2, M3 a M4. U nich by se podle Franka Isenberga měl zachovat manuál i do budoucna. Jenže je tu malý háček. Aby se jeho tvrzení stalo skutečností, musí manuální převodovku požadovat alespoň 30 procent všech zákazníků.
To je velmi tvrdá podmínka, protože v případě, že se zákazníci naštvou, je dost možné, že BMW přijde o další procenta v sekci prodejů sportovních aut. Ostatně, ke sportovně naladěnému vozu s výkonem 400 až 500 koní by měl patřit spíše manuál.
Otázkou je, co za tím BMW hledá, zda se jedná o úsporu na výrobních nákladech, nebo jen chce zákazníky dostat tvrzením, aby projevili dostatečně velký zájem o manuální převodovou skříň.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?