Mercedes-Benz patří již od okamžiku, kdy Karl Benz stvořil první automobil na světě, k absolutní špičce v oblasti technického pokroku a vývoje. Mercedes je dokonce na takové úrovni, že prohlašuje, že již za několik let bude vkládat do svých vozů systém bezdrátového dobíjení elektrobaterií.
Sotva jsme si zvykli na technologii bezdrátového dobíjení baterií u našich mobilních telefonů, přichází doba, kdy bychom si měli začít zvykat na tuto technologii u automobilů. Mercedes-Benz totiž plánuje technologii bezdrátového dobíjení implementovat do svých vozů, počínaje rokem 2018.
Není žádným překvapením, že jako první by měla touto technologií disponovat třída S, konkrétně model S 550e plug-in hybrid.
Společnost prohlašuje, že účinnost bezdrátového systému v současnosti dosahuje zhruba devadesáti procent. Celý systém je postaven na cívce umístěné v zemi a na druhé cívce na spodní straně vozu, přičemž elektřina je přenášena skrze magnetické pole mezi cívkami.
Na vývoji této technologie pracuje Mercedes-Benz ve spolupráci s BMW již od roku 2014
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.