Současná generace Jeepu Grand Cherokee je zatím možná nejvíce problémovým modelem značky. Máme tady totiž jeho další svolávací akci.
Například před měsícem se Cherokee musel svolávat do servisů kvůli brzdám a nyní se objevili potíže s automatickou převodovkou. Ta se údajně může zaseknout v parkovací poloze nebo v neutrálu, čímž se majitel auta prostě nerozjede.
Za vše prý mohou spoje drátů, jenž se mohou uvolnit a rozpojí se jejich kontakt. Následkem toho se z voliče automatu stane jen bezvýznamný kus něčeho, díky čemuž se z Jeepu nepojízdný kus plechu.
Zatím se přišlo na to, že celá svolávačka se týká 37 372 kusů. Z toho jich 32 tisíc jezdí po uzemí USA. Do servisu však musí taktéž 2500 exemplářů, které výrobce rozvezl různě do Evropy. Je tak dost možné, že i u nás se nějaký ten kousek najde.
Potěší snad jen fakt, že k zaseknutí převodovky v neutrálu nemůže dojít za jízdy. Po dopravení postižených aut do servisu, následně technici převodovku a elektrické spoje prověří a v případě potřeby, je bezplatně opraví.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?