Aféra s falešně udávano spotřebou japonských vozidel Mitsubishi nabírá na obrátkách. Svou velikostí se pomalu ale jistě blíží dieselovému skandálu Volkswagenu.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že japonský výrobce falšoval záměrně výsledné údaje o spotřebě. Doposud se přitom zdálo, že aférou prochází jen menší modely, které se do Evropy ani nedováží. Jenže jak to tak bývá, celý skandál se dotkl i dalších typů, které už i u nás můžeme vidět na silnicích.
Původní počet 625 tisíc vozů se pomalu ale jistě zvyšuje, protože prezident společnosti Tetsuro Aikawa na nedávné tiskové konferenci přiznal, že skandál spojený s falešným měřením spotřeby se týká ještě většího množství vozů, než se původně udávalo.
Původně se celý skandál týkal modelů eK Wagon, eK Space, Nissan Dayz a Nissan Dayz Roox. Nově se však do seznamu nejspíše zahrne soupis modelů i-MiEV, iRVR, Pajero a Outlander. Otázkou tak je, do jaké míry jsou i nich udávané hodnoty v oblasti spotřeby pravdivé.
Japonská vláda již nařídila, aby výrobce celou věc plně objasnil nejpozději do 27. srpna. Podle ní je to „extrémně závažný případ“ a pokud se ukáže, že Mitsubishi podvádělo takřka u celé nabídky svých modelů, pak tady máme druhý světový obří skandál v automobilovém průmyslu.
Od začátku skandálu se navíc projevil poklesl cen akcií japonského výrobce. Ty během jednoho týdne klesli o 40 procent. V kancelářích vedení značky byly provedeny razie, které mají za úkol získat všechny potřebné dokumenty k tomu, aby byla celá věc co nejdříve objasněna.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?