Mnichovská automobilka BMW zařadila do své nabídky nový motor pro aktuální generaci limuzíny s číslem 7. Jedná se však o čtyřválec používaný v Mini.
Výsledkem je reprezentativní prémiová limuzína se čtyřválcem, což nezní zrovna dvakrát dobře. Jedná se o provedení BMW 730i a má motor s objemem 1998 cm3. Jeho maximální výkon činí 258 koní při 6500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm v rozmezí 1550 až 4400 ot./min.
S motorem je ve standardu spojena osmistupňová automatická převodovka ZF a vůz má pohon zadních kol. Ptáte se na to, jak vlastně bude čtyřválcová sedmička rychlá? Výrobce uvádí hodnotu akcelerace z nuly na stovku za 6,2 sekundy, přičemž maximální nejvyšší rychlost je 250 km/h.
Někoho ale může zajímat i spotřeba. Ta se dle BMW pohybuje v průměru na číslovce 5,8 litru na 100 km. To je celkem optimistické číslo vzhledem k výkonu a váze auta samotného. Emise CO2 pak činí 134 gramů na ujetý kilometr.
Kolik bude nová verze se čtyřválcem stát v ČR, to zatím není úplně jasné. Už dnes jí ale můžete koupit například v Turecku nebo v Číně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?