Mnichovská automobilka BMW zařadila do své nabídky nový motor pro aktuální generaci limuzíny s číslem 7. Jedná se však o čtyřválec používaný v Mini.
Výsledkem je reprezentativní prémiová limuzína se čtyřválcem, což nezní zrovna dvakrát dobře. Jedná se o provedení BMW 730i a má motor s objemem 1998 cm3. Jeho maximální výkon činí 258 koní při 6500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm v rozmezí 1550 až 4400 ot./min.
S motorem je ve standardu spojena osmistupňová automatická převodovka ZF a vůz má pohon zadních kol. Ptáte se na to, jak vlastně bude čtyřválcová sedmička rychlá? Výrobce uvádí hodnotu akcelerace z nuly na stovku za 6,2 sekundy, přičemž maximální nejvyšší rychlost je 250 km/h.
Někoho ale může zajímat i spotřeba. Ta se dle BMW pohybuje v průměru na číslovce 5,8 litru na 100 km. To je celkem optimistické číslo vzhledem k výkonu a váze auta samotného. Emise CO2 pak činí 134 gramů na ujetý kilometr.
Kolik bude nová verze se čtyřválcem stát v ČR, to zatím není úplně jasné. Už dnes jí ale můžete koupit například v Turecku nebo v Číně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?