Mnichovská automobilka BMW zařadila do své nabídky nový motor pro aktuální generaci limuzíny s číslem 7. Jedná se však o čtyřválec používaný v Mini.
Výsledkem je reprezentativní prémiová limuzína se čtyřválcem, což nezní zrovna dvakrát dobře. Jedná se o provedení BMW 730i a má motor s objemem 1998 cm3. Jeho maximální výkon činí 258 koní při 6500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm v rozmezí 1550 až 4400 ot./min.
S motorem je ve standardu spojena osmistupňová automatická převodovka ZF a vůz má pohon zadních kol. Ptáte se na to, jak vlastně bude čtyřválcová sedmička rychlá? Výrobce uvádí hodnotu akcelerace z nuly na stovku za 6,2 sekundy, přičemž maximální nejvyšší rychlost je 250 km/h.
Někoho ale může zajímat i spotřeba. Ta se dle BMW pohybuje v průměru na číslovce 5,8 litru na 100 km. To je celkem optimistické číslo vzhledem k výkonu a váze auta samotného. Emise CO2 pak činí 134 gramů na ujetý kilometr.
Kolik bude nová verze se čtyřválcem stát v ČR, to zatím není úplně jasné. Už dnes jí ale můžete koupit například v Turecku nebo v Číně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.