Už jsme tu měli hodně hořících supersportů, ale nejnovější případ se týká ohořelého elektromobilu Tesla Model S.
Ta byla nedávno kompletně zničena v Norsku, přibližně 250 kilometrů od hlavního města Oslo. K celému incidentu došlo na rychlo dobíjecí stanici ve městě Kristiansand, kde se rozhodl majitel Tesly svůj vůz nabít.
Místo toho se mu ale povedlo poněkud něco jiného. Teslu připojil do zásuvky, nechal jí nabíjet a odešel, což ale byla velká chyba. Po chvíli poté totiž vypukl požár a auto bylo během chvíle kompletně zničeno. Hasiči navíc museli použít speciální hasící pěnu, kvůli možné chemické reakci pěny na lithium-iontové baterie.
Zatím se navíc neví, co bylo za příčinou požáru, zda majitel něco zanedbal anebo, zda došlo k technické závadě na vozu či dobíjecí stanici. Dobrou zprávou nakonec je, že nikdo nebyl zraněný. Samotná Tesla Model S je pak vhodná leda tak do šrotu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.