Slyšeli jsme to už nesčetněkrát, ale teď je tu zase - příští generace BMW M5 dostane s největší pravděpodobností pohon všech kol. Je to dobře?
Už v roce 2013 se vynořili první spekulace, že další generace M5ky přijde v druhé polovině roku 2017 s pohonem obou náprav a postupem času jeto jistější. Podle dostupných informací dostanou evropští zákazníci možnost volby mezi verzí s pohonem zadní nebo obou náprav. Oproti tomu americký trh velmi pravděpodobně nabídne pouze M5 4x4.
Jak se dalo očekávat, vůz dostane systém pohonu xDrive, který nepřevádí výkon na obě nápravy v poměru 50/50, nýbrž podle aktuálních podmínek posílá výkon ze zadních kol na přední nápravu. Zcela určitě se tak nebude jednat o plnohodnotou čtyřkolku.
Příští BMW M5 dostane nový 4,4 litrový osmiválcový přeplňovaný motor s výkonem více než 600 koní. S ním bude spárována 7-rychlostní dvojspojková automatická převodovka, takže čekejme ještě lepší dynamické parametry.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.