Nadcházející první SUV od značky Lamborghini se jménem Urus se pochlubilo novou informací. Ta se týká pohonné jednotky, kterou výrobce použije.
V podstatě se vůz totiž dočká jen twin-turbo 4,0litrového osmiválce a nic dalšího se pod jeho kapotu nepodívá. Pokud pak doufáte, že se tenhle motor snad čirou náhodou dostane i do nabídky Huracánu, máte taktéž smůlu.
V rozhovoru pro britský magazín Autocar to řeklo vedení značky s tím, že společnost zkraje uvažovala o použití twin-turbo motoru u dalších modelů, ale nakonec samotnou myšlenku odmítla. Je to prý v rozporu s filozofií Lamborghini "jedno auto - jeden motor".
Budoucí sportovní modely od Lamborghini by však nakonec mohly mít přeplňované motory. Doba jde kupředu a atmosférické jednotky jsou pomalu na ústupu. Specifikace motoru jsou stále pod pokličkou, ale ředitel výzkumu a vývoje Maurizio Reggiani již dříve řekl, že dotyčný osmiválec bude "nejsilnější ve třídě" a stane se nejlepší volbou pro Urus, protože je lehký a silný.
Urus má jít do prodeje v roce 2018 a Lamborghini očekává, že ročně prodat asi 3000 jednotek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?