Na českém trhu je Mazda3 prozatím dostupná pouze s naftovým čtyřválcem 2.2 SkyActiv-D o výkonu 150 koní. Brzy by však mělo dojít také na menší naftovou patnáctistovku, známou z hatchbacku 2 nebo SUV CX-3.
Nový turbodiesel disponuje výkonem 105 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 270 Nm mezi 1600 - 2500 ot./min. Hatchback i sedan mají standardně manuální šestistupňovou převodovkou, pětidveřová karosérie pak volitelně dostane také šestistupňový automat SkyActiv-Drive.
Ačkoliv akcelerace z klidu na 100 km/h proběhne za 11 sekund a maximální rychlost je 187 km/h, reálná spotřeba 3,7 l/100 km a s ní průměrné emise 99 g CO2/km dynamické nedostatky jistě vynahradí.
Stejně jako všechny jednotky rodiny SkyActiv, i v případě naftové patnáctistovky počítá Mazda s nízkým kompresním poměrem 14,8:1, unikátní konstrukcí spalovací komory a vysoce disperzními vstřikovači paliva. Prodej začne začátkem prosince na britském trhu, s částkami od 18 895 liber (cca 728 000 korun). Česká cena by nicméně měla být o něco nižší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?