Před měsícem představilo Bentley své historicky druhé SUV (a první vyráběné ve větší sérii) a zažité stereotypy hodlá bořit i dál. Už v příštím roce by se totiž mohlo představit první naftové auto z Crewe, které bude sdílet motor s chystaným Audi SQ7.
Podle zatím nepotvrzených informací půjde o čtyřlitrový osmiválec TDI s elektronicky řízeným turbodmychadlem. Tato technologie má pomoci snížit spotřebu i zmírnit turboefekt. Výkon by se měl pohybovat na hranici 435 koní, točivý moment se vyšplhá až k hodnotě 1000 Nm. Není ale vůbec vyloučeno, že Bentayga dostane jiné naladění, než chystané sportovní Audi Q7.
V současnosti je velké SUV odstupné s dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 608 koní s točivým momentem 900 Nm, které jsou samozřejmě přenášeny na všechna kola. Vedle klasických spalovacích motorů pak Britové počítají také s uvedením plug-in hybridní verze. Stane se tak v roce 2017.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?