Letošní rok je takovým menším důvodem k oslavě u německé automobilky BMW. Ta totiž slaví své 30. výročí pohonu všech kol tím, že připravila menší pohled zpět do minulosti.
Jestli nejste tak úplně znalí, tak vůbec první model s pohonem všech kol od značky BMW byl vůz s označením 325i Allrad. Ten byl odhalen v roce 1985 na frankfurtském autosalonu a vypadal jako typický sedan třetí řady. Odlišoval ho však pohon všech kol, který posílal 37 procent výkonu na přední kola a 63 procent na zadní kola. To samozřejmě přispělo k lepší ovladatelnosti na všech površích.
V současné době je ale pohon všech kol už tak rozšířený, že samotná značka BMW jej nabízí hned u 12 různých modelů. Zajímavostí je taktéž fakt, který uvádí prodejní statistiky. Ten hovoří o tom, že každé třetí nové BMW je cílovému zákazníkovi prodáno ve specifikaci s pohonem všech kol xDrive.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.